نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 20:38

وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای همبستگی در جهت تعالی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای تضاد بین این دو نهاد مقدس نیست بلکه هم افزایی و هم بستگی در جهت اهداف و تعالی این دو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در جلسه‌ای با حضور جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دفتر امام جمعه اهواز اظهار کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه به معنای تضاد بین این دو نهاد مقدس نیست بلکه هم افزایی و هم بستگی در جهت اهداف و تعالی این دو است.

موسوی‌فرد اضافه کرد: مهم‌ترین نردبان سیر و سلوک انسان برای رسیدن به مقام قرب الهی تحمل بلا و مصیبت است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال بیشترین تحمل بلا را متوجه انبیاء کرده است، افزود: هیچ چیز مثل بلا انسان را رشد نمی دهد. بلا ها سبب می‌شود که انسان به مقام قرب الهی راه پیدا کند. بدون قرب ادعای فهم ضیافت و سلوک ولی خدا باطل و اشتباه است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) شخص نیست بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری و نظام تربیتی و به عبارتی مکتب است، خاطرنشان کرد: جامعیت، اعتبار و تضمین نسبت به خوشبختی و سعادت دو شاخصه یک مکتب است. 

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: جامعیت یک مکتب حداقل دارای پنج شاخصه است که شامل انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی هستند.

وی تصریح کرد: در فرصت‌های موجود همچون روز دانشجو، استاد و دیگر مناسبت‌ها باید جلسات هم اندیشی بین اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شود و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفتگو شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله و شکاف نسلی، بی رغبتی در تحصیل، رابطه علم و دین، میل به مهاجرت برخی از دانشجویان از جمله دغدغه‌های مطرح شده است که باید به آنها توجه و بسیار جای کار کردن دارند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باهمکاری اساتید حوزه علمیه و دانشگاه بایستی بتوان چالش‌ها و مشکلات استان خوزستان را حل کرد، گفت: چرا با وجود ظرفیت‌های گوناگون و متعدد در خوزستان با چنین چالش‌هایی در این استان مواجه هستیم و لذا می‌طلبد که حتما اساتید نقش ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: اگر جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد فاصله‌ها و شکاف‌ها بین نسل‌های مختلف، استاد و دانشجو کاهش پیدا می‌کنند و این شکاف عموما به واسطه کوتاهی‌ها ایجاد شده‌اند.

موسوی‌فرد به ضرورت ترسیم نقشه چالشی کشور به ویژه خوزستان اشاره و بیان کرد: تحول در سبک و نگاه به مسأله اشتغال در جامعه از موضوع‌هایی است که باید به آن توجه کرد. غالب دغدغه و مطالبه جوانان و خانواده ها اشتغال است. مساله دیگر ازدواج آسان، پوشش و حجاب از دیگر مسائل مهم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608686

مهمترین اخبار ایران و جهان: