نیوز سیتی!
26 آذر 1402 - 12:22

عطر شهید گمنام در بزرگترین غار آبی جهان پیچید

پیکر مطهر شهید گمنام بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای علیصدر تشییع و در محوطه بزرگترین غار آبی جهان به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز مراسم باشکوه استقبال و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام با حضور پرشور مردم شهیدپرور روستای علیصدر از امامزاده زید این روستا آغاز شد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم حضور داشتند، پس از تشییع پیکر مطهر شهید تا مجتمع سیاحتی تفریحی علیصدر، مراسم استقبال گروه تشریفات نیز اجرا شد.

پس از انتقال پیکر مطهر شهید به داخل مجتمع علیصدر قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی و سینه‌زنی به مناسبت دهه فاطمیه برگزار شد.

امام جمعه کبودراهنگ در این مراسم با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت اظهارکرد: این آیه نشانگر این است هر کس به قدرت شیطانی نه بگوید و قدرت الهی را لبیک بگوید و قدرت شیطانی را شکست شده بداند، آن شخص پیروز است و به او وعده بهشت بدهید.

 حجت‌الاسلام نقی باقری با بیان اینکه برخی شهدا خود می‌خواهند پنهان بمانند و بعد بیایند و ببینند چطور در مقابل آنها شهدایی ماندیم گفت: احسنت به این جمع حاضر که امروز برای یک میهمان آسمانی، فرشته الهی از صبح امروز زحمات زیادی کشیدید.

وی با اشاره به اینکه این حضور گرم به ذات شیعیان برمی‌گردد و خداوند نظر رحمت به این ملت انداخته است بیان کرد: شیعیان همواره زنده‌اند چرا که زیربنای شیعه را امام حسین (ع) در کربلا مستحکم کرده که تا ابد این زیربنا خدشه‌دار نخواهد شد و مهدی موعود (عج) نیز هدایت‌گر این بشریت است.

پایان پیام /۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607186

مهمترین اخبار ایران و جهان: