نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 16:21

اقدام کاخ سفید برای مقابله با «یهود ستیزی» در دانشگاه‌های آمریکا

کاخ سفید نسبت به اقدامات «یهودستیزانه»در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا پس از آغاز درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی در تاریخ 7 اکتبر ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید در اظهاراتی عنوان کرده است که برای مقابله با یهود‌ستیزی در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا پس از آغاز جنگ فلسطین و رژیم صهیونیستی اقداماتی را انجام می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات کاخ سفید گفته است که «داگلاس امهاف» همسر«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا در نشستی با رهبران سازمان‌های بزرگ یهودی در رابطه با این موضوع بحث و گفتگو کرده است.

به گفته این مقام کاخ سفید، دولت بایدن سعی دارد اقدامات متعددی را برای رسیدگی به روند افزایشی و نگران کننده اقدامات ضد یهود در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا انجام دهد.

وی همچنین عنوان کرده که قرار است، «میگل آنجل کاردونا» وزیر آموزش ایالات متحده آمریکا به همراه چند تن از مقامات دیگر ضمن بازدید از یک موسسه آموزشی، میزگردی را با دانش آموزان یهودی در راستای بررسی ابعاد این اقدامات، برگزار کنند.

به گفته کاخ سفید، وزارت دادگستری و امنیت داخلی آمریکا نیز در جریان رسیدگی به این موضوع وارد شده و برای ارائه راهکار‌های مورد نیاز تاکنون با چند دانشگاه در ایالات مختلف این کشور گفتگو کرده است.

این اقدامات از سوی دولت بایدن در حالی انجام می‌گیرد که گفته شده پس از آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حماس و تحت تاثیر حملات وحشیانه این رژیم علیه غیرنظامیان در نوار غزه، درگیری‌های یهودستیزانه در دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، نیویورک تشدید شده است و تکرار این ماجرا و تاثیرات گسترده آن بر گسترش تهدیدات در رسانه‌های‌اجتماعی موجب شده تا موضوع به سطح هشدار برسد.

اتحادیه ضد افترا ادعا کرده است که از زمان آغاز حملات حماس و تل‌آویو در غزه میزان یهودستیزی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی آمریکا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و تحت تاثیر جنگ غزه تاکنون حدود۱۹۰ مورد درگیری بین دانش‌آموزان و دانشجویان حامی فلسطین و رژیم اشغالی در آمریکا صورت گرفته است.

در چنین شرایطی که میزان تلفات و هشدارهای مقامات سازمان ملل متحد و آزانس های امدادی بیشتر شده است ،ده ها هزار نفر هم در سراسر جهان تظاهراتی را برای برقراری آتش بس برگزار کرده اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556742

مهمترین اخبار ایران و جهان: