نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 20:25

حضور ۳۸۰۰ شرکت کننده در نشست‌های مولوی پژوهی دانشگاه اصفهان

دبیر اجرایی چهارمین همایش مولوی پژوهی گفت: شناسایی نخبگان و اثربخشان حوزه مولوی پژوهی و برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشگران فعال در حوزه مولوی پژوهی از جمله اهداف این همایش بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، الهام سیدان، دبیر اجرایی چهارمین همایش مولوی پژوهی در مراسم اختتامیه این همایش گفت: کرسی مولوی پژوهی از جمله معدود کرسی‌های حوزه علوم انسانی است که در سال ۱۳۹۵ از سوی بنیاد ملی علم ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به میرباقری فرد، رئیس قطب مطالعات بنیادی و کاربردی ادب عرفانی اعطا شد.

سیدان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون چهار دوره از مجموعه همایش‌های بین‌المللی مولوی پژوهی برگزار شده است که از آغاز چهارمین دوره آن در دانشگاه اصفهان تاکنون ۳۲ نشست در سه حوزه مختلف ارتقای بنیان‌های دانشی، میان رشته‌ای و حوزه بین الملل برگزار شد. همچنین حدود ۳۹ دانشگاه از سراسر جهان در برگزاری این نشست‌ها همکاری داشتند.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی مولوی پژوهی با اشاره به عناوین نشست‌ها و دستاوردهای برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: در مجموعه نشست‌ها حدود ۱۳۰ سخنران از دانشگاه‌های مختلف داخلی و بین المللی شرکت کردند. در حوزه ارتقای بنیان‌های دانشی حدود ۱۹ نشست تخصصی، در حوزه بین الملل ۶ نشست و همچنین در حوزه کاربردی و میان رشته‌ای ۷ نشست در این دوره از همایش مولوی پژوهی برگزار شد.

سیدان با تاکید بر دستاوردهای بین المللی برگزاری این همایش گفت: در حوزه بین‌الملل توجه ویژه‌ای به کشورهای فارسی زبان داشتیم و بر همین اساس دو نشست در حوزه بین المللی افغانستان و یک نشست در حوزه مولوی و ایران شناسی تعریف شد که از جمله دستاوردهای ارزنده این همایش بود.

وی اظهار کرد: با توجه به رویکردهای نوین و بنیان‌های تخصصی در این دوره از همایش، زمینه رویکردی آینده نگر مبتنی بر بینش و دانش تخصصی ایجاد شد،  همچنین در حوزه کاربردی و بینارشته‌ای علوم تربیتی، آموزش و پرورش، روانشناسی و زبان فارسی ظرفیت‌های بسیاری معرفی شد.

دبیر اجرایی چهارمین همایش مولوی پژوهی آموزش و پرورش را از جمله موضوعات کاربردی در کشور دانست و افزود: از جمله اهداف این همایش ارائه جدیدترین یافته‌ها، شناسایی نخبگان و اثربخشان حوزه مولوی پژوهی و برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشگران فعال در حوزه مولوی پژوهی بود که به واسطه نشست‌هایی که برگزار شد پژوهشگران مختلفی از سراسر دنیا به صورت حضوری و مجازی در این جلسات شرکت کردند. حدود ۱۶۰۰ شرکت کننده مجازی و ۲۲۰۰ شرکت کننده حضوری در دانشگاه اصفهان و دانشگاه‌های سطح کشور در جلسات شرکت کردند. همچنین در  حوزه آموزش و پرورش پیشنهادهای بسیار سازنده‌ای از جمله طراحی الگوی روشمند و هدفمند برای راهیابی متون عرفانی به کتب آموزش و پرورش عرضه شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612686

مهمترین اخبار ایران و جهان: