نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 13:46

پدر سردار شهید حاج غلامرضا آقاخانی صبح امروز در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر پدر سردار شهید حاج غلامرضا آقاخانی امروز بر دستان مردم شهیدپرور اصفهان به سمت امامزاده شاهزید تشییع شد و سپس در قطعه ۲۲ ایثارگران باغ رضوان آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیکر پدر سردار شهید حاج غلامرضا آقاخانی امروز بر دستان مردم شهیدپرور اصفهان از درب منزل در خیابان هشت بهشت به سمت امامزاده شاهزید تشییع شد و سپس در قطعه ۲۲ ایثارگران باغ رضوان آرام گرفت قدرت اله آقاخانی دیروز در ۹۵ سالگی براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.


حاج غلامرضا آقاخانی در سال ۱۳۵۹ به جمع رزمندگان پیوست و مدتی را در خطوط پدافندی دارخوین در محمدیه و سلمانیه گذراند و پس از گذراندن دوران آموزشی به منطقه غرب رفت و مسئولیت مخابرات سپاه سنندج را بر عهده گرفت. با شروع عملیات لااله‌الاالله به  مریوان رفت. بعد از عملیات و با تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص) عازم منطقه جنوب شد و در عملیات بیت‌المقدس و رمضان به یاری هم رزمانش شتافت. 

وی در عملیات محرم فرماندهی گردان هلی¬برد  لشکر امام حسین(ع) را بر عهده گرفت. همچنیـن در عملیات¬ والفـجـر مقدماتـی و والفجر۱و۲  فرمانده گردان یا زهرا(س) را عهده دار بود. 

وی در این دوران به فردی لایق و کارآمد و به عنوان یک فرمانده دلیر وشجاع و پیروز مند تبدیل شده بود به گونه¬ای که حضورش در جبهه ها باعث دلگرمی و امید به پیروزی برای همگان بود. 

وی در عملیات والفجر۲ در خدمت لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود و قبل از عملیات والفجر ۴ فرماندهی گردان خط شکن موسی بن جعفر(ع) این لشکر به عهده وی محول شد. 

غلامرضا در عملیات حماسه آفرین خیبر حضور داشت وسرانجام در عملیات بدر به تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۲ در منطقه هورالهویزه در شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در قطعه بدر، ردیف ۶، شماره ۲۴ در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552942

مهمترین اخبار ایران و جهان: