نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 00:16

آلمان و هلند خواستار پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی شدند

رهبران آلمان و هلند با گذشت بیش از دو ماه از جنایات اسرائیل علیه مردم غزه از این رژیم خواستند در چارچوب قوانین بین‌المللی عمل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان و«مارک روته»، نخست وزیر هلند روز دوشنبه بدون محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه صرفا از این رژیم خواستند به قوانین بین‌المللی پایبند مانده و شرایط انسانی در نوار غزه را بهبود بخشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، صدر اعظم آلمان با مطرح کردن مجدد ادعای متحدان غربی رژیم صهیونیستی مبنی بر این که این رژیم «حق دفاع از خود دارد» و بدون اشاره به سوابق جنایات گسترده این رژیم تروریست علیه فلسطینیان، جنبش حماس را مسئول جنگ فعلی خواند.

شولتس گفت که درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی «عظیم» است.

صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مارک روته مدعی شد: «اسرائیل به وضوح در چارچوب قوانین بشردوستانه بین‌المللی عمل کرده و باید این گونه عمل کند. ما همچنین از بابت درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی در غزه متاسف هستیم. ارسال محموله‌های بشردوستانه باید بهبود پیدا کند.»

شولتس با مهم دانستن تلاش‌های دیپلماتیک ادعا کرد: «تنها راه‌حل دو دولتی می‌تواند صلح و امنیت را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برقرار کند.»

نخست وزیر هلند نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت، از بابت وضعیت انسانی در غزه و تعداد بالای جراحات و تلفات غیرنظامیان در آنجا «شدیدا نگران» است.

روته نیز با تکرار این ادعا که کشورش برای رژیم صهیونیستی «حق دفاع از خود» قائل است خواستار «پایبندی اسرائیل به قوانین بشردوستانه بین‌المللی»‌ شد.

نخست وزیر هلند با درخواست از رژیم صهیونیستی برای نشان دادن «خویشتنداری در عملیات‌های نظامی خود» همچنین اجرای به اصطلاح «وقفه‌های بشردوستانه» بیشتر را به منظور تسهیل تحویل کمک‌های ضروری خواستار شد.

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی کردند.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی و زمینی سنگین علیه غزه و اعلام محاصره کامل این باریکه با قطع آب، برق و سوخت این منطقه کرده‌اند. این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از 18 هزار نفر از جمله هزاران زن و کودک منجر شده است. حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است.

نخست وزیر هلند ادامه داد: «این بسیار مهم است که آب، غذا، سوخت و کمک‌های پزشکی را بتوان به مردم غزه تحویل داد.»

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601842

مهمترین اخبار ایران و جهان: