نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 12:22

«اردوبازی» در فصل پاییز هم ادامه‌ دارد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال نوجوانان از طرح «اردو بازی» از ادامه‌دار بودن این برنامه در فصل پاییز خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۵ هزار نوجوان در فاز نخست از امکانات «اردو بازی» استفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان و فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به استقبال نوجوانان از طرح «اردو بازی» از ادامه‌دار بودن این برنامه در فصل پاییز خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۵ هزار نوجوان دختر و پسر در فاز نخست از امکانات «اردو بازی» در قالب تورهای نیم‌ روزه و یک‌ روزه ۷ فرهنگسرای شهر تهران استفاده کردند. این اردوها شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن ارتقاء مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه خواهد بود.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش کرده است با برپایی اردوهای شهری، فرصتی را فراهم کند تا نوجوانان ضمن رویارویی با چالش‌های مختلف، نگاه خود را وسعت داده و با شناخت دقیق‌تر از خود، مسیر بهتری را انتخاب کنند.

خونویی ضمن بیان بخش‌های مختلف این طرح عنوان کرد: «اردو بازی» علاوه بر آموزش و رشد علمی و مهارتی، با ایجاد شادی و نشاط اجتماعی سعی دارد استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را به آن‌ها نشان دهد. همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا در کنار بازی‌ها و ورزش‌های متنوع، تست شخصیت و استعدادیابی نیز از نوجوانان صورت گیرد. طرح‌های چالشی، گفت‌وگوی جمعی، پانتومیم، مسابقه و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در کنار برنامه‌های پدر پسری و مادر دختری از بخش‌های این اردوها است.

خونویی با اشاره به مراکز مجری طرح «اردو بازی» گفت: در گام نخست از اجرای این طرح، مراکز منتخب شناسایی و تجهیز و آماده‌سازی فضای اردویی، تفریحی و هیجانی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ۷ فرهنگسرای اشراق، رازی، خاوران، بهمن، سردار شهید سلیمانی، ولاء و انقلاب اسلامی میزبان نوجوانان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در قالب اردوهای نیم‌ روزه و یک‌ روزه هستند که البته شرکت در این اردوها برای تمامی نوجوانان در سطح شهر تهران آزاد است و جهت پذیرش از ظرفیت تمامی فرهنگسراها، مدارس، مساجد و گروه‌های فرهنگی شهر تهران استفاده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص محتوای اردوها بیان کرد: هر مرکز با توجه به امکانات و تنوع مخاطبین، محور محتوایی متفاوتی دارد که بر این اساس ۷ محتوای مختلف ذیل هویت ملی، هویت فردی، هویت اجتماعی، اعتماد به نفس، عقل معاش و ... طراحی شده است.

خونویی در پایان اضافه کرد: با توجه به استقبال نوجوانان از طرح «اردو بازی» و فقدان فضاهای اردوگاهی متناسب با نیازها و اقتضائات سنی نوجوانان در سطح شهر تهران، رایزنی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم با ارائه برنامه‌ای هدفمند، مبحث اردوی شهری را بصورت پیوسته و جاری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرایی کنیم.

گروه های مردمی، فرهنگی، مدارس و مساجد می‌توانند برای ثبت نام گروهی به فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538542

مهمترین اخبار ایران و جهان: