نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 21:55

‍ کاهش زایمان زودرس با مصرف اسیدفولیک در فیروزه

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فیروزه گفت: با مصرف اسیدفولیک زایمان زودرس در شهرستان فیروزه کاهش یافت.

آرزو عشقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: مصرف فولیک اسید برای همه بانوانی که قصد بارداری دارند توصیه شده است. در همین راستا از سال ۱۴۰۰ شبکه بهداشت قرص اسید فولیک را به صورت رایگان بین بانوانی که تمایل به بارداری داشتند توزیع کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فیروزه افزود: با انجام این مداخله و نیز بهبود مراقبت‌های ویژه‌ مامایی در فیروزه، شاهد کاهش زایمان زودرس از ۸ درصد (۴۹ مورد زایمان زودرس از ۶۰۹ زایمان ) در سال ۱۴۰۰ به ۶‌.۶ درصد ( ۳۴ مورد زایمان زودرس از ۵۱۰ زایمان) در سال ۱۴۰۱ بوده ایم.

وی با ذکر این مطلب که تجویز مکمل غذایی فولات در دوره‌ی قبل از بارداری سبب کاهش میزان زایمان زودرس می‌شود، تصریح کرد: چنان چه فردی قصد بارداری دارد یا در مراحل اولیه بارداری است بهتر است همراه با مصرف غذاهای غنی از فولات با تجویز پزشک میزان نیاز روزانه اسید فولیک خود را دریافت کند.

عشقی عنوان کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و ابلاغیه سیاست‌های جمعیتی مقام معظم رهبری، بسیار مهم است اما ادامه این روند و اطلاع رسانی به عموم، بدون تعامل و همکاری سایر نهادها و ارگان ها امکان پذیر نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581642

مهمترین اخبار ایران و جهان: