نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 18:10

بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل، صدای یک فلسطینی را قطع کرد

در شرایطی که مردم انگلیس طی ماه‌های اخیر بارها ضمن محکوم کردن اسرائیل بارها در حمایت از مردم غزه تظاهرات کرده‌اند، قطع سخنان یک جوان فلسطینی در شبکه بی‌بی‌سی خبرساز شده است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: «کریم تو حرفهات رو زدی!»؛ این اظهارات را مجری شبکه جهانی بی‌بی‌سی برای قطع سخنان یک جوان فلسطینی درباره نسل کشی اسرائیل در غزه بیان کرد.

«لوسی هاکینگس» مجری سرویس جهانی بی‌بی‌سی با موضوع جنگ اسرائیل علیه غزه، با «کریم علی» که موسس یک تیم فعال در زمینه دوچرخه سواری معلولان در غزه است، مصاحبه کرد. علی  حملات اسرائیل به غزه  آن را «نسل کشی» خواند و این اظهارنظر  با واکنش دور از نزاکت مجری بی‌بی‌سی مواجه شد.

 تاکید شهروند فلسطینی بر اینکه در غزه در برابر چشمان همگان یک  نسل کشی دارد انجام می‌شود، باعث شد که مجری روی حرف علی پریده و سخنانش را قطع کند.


«لوسی هاکینگس» مجری بی‌بی‌سی

 

در شرایطی که سازمان‌های بین‌المللی شامل یونیسف غزه را «گورستان کودکان» خوانده‌اند، مجری بی‌بی‌سی گفت: «همانطور که می‌دانید اسرائیل خواهند گفت که آنها فقط حماس را هدف قرار می‌دهند. (آنها) خواهند گفت که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند».

کریم علی در واکنش به او جواب داد: «متاسفانه باید به طور ساده بگویم که این حرف حقیقت ندارد».

مجری بی‌بی‌سی بدون اعتنا به سخنان میهمانش، ادعاهای ارتش اسرائیل را تکرار کرد و گفت که آنها می‌گویند حملاتشان، حملات هدفمند و دقیق است.

کریم علی گفت که «من فکر نمی‌کنم حملات (اسرائیل) هدفمند و دقیق باشند. من از آنچه که از تحولات میدانی غزه می‌شنوم اصلا حاکی از اینکه بمب‌هایی که ریخته می‌شود هدفمند باشند. خانه مسکونی مدیر شبکه اجتماعی ما و پنج خانه اطراف آن کاملا منفجر شدند. تخمین زده می‌شود که ۱۰۰ نفر در این حملات کشته شدند. دیروز خانه او تنها خانه‌ای بود که از این حملات سالم ماند. آنها کل منطقه مجاور را با خاک یکسان کرده بودند».

 

 

مجری بی‌بی‌سی برای تمام کردن مصاحبه ابتدا از او برای حضور در برنامه تشکر کرد و بلافاصله با این جملات به دفاع از اسرائیل پرداخت: «من باید این موضوع را روشن بگویم اسرائیلی‌ها همیشه این موضوع را رد کرده‌اند که نسل کشی در حال رخ دادن است».

وی در مقام وکیل مدافع تل‌آویو افزود: «آنها می‌گویند که این حملات، حملاتی راهبردی و برنامه ریزی شده در غزه هستند و گروه ستیزه جوی حماس را هدف قرار می‌دهند».

علی خطاب خطاب به مجری و مخاطبان این شبکه اینطور جواب داد که «من اینجا هستم تا جهان بداند وضعیت اینگونه (که شما به نقل از اسرائیل می‌گویید) نیست».

لوسی هاکینگس با این جملات به صحبت‌های میهمان فلسطینی پایان داد: «کریم! تو حرفهات رو زدی! اینها چیزی است که اسرائیلی‌ها همیشه در پاسخ گفته‌اند».


نتانیاهو و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615786

مهمترین اخبار ایران و جهان: