نیوز سیتی!
09 آذر 1402 - 11:02

جباراف: دستاورد دولت قرقیزستان از بین بردن فساد است

رئیس جمهور قرقیزستان در همایش جوانان جمهوری خواه این کشور گفت: از بین بردن فساد مهم‌ترین دستاورد این دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در همایش  جوانان جمهوری خواه «کیالیمداگی قرقیزستان» که در« بیشکک» برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی سیاست خود را با توجه ویژه به نتایج به دست آمده از فعالیت‌های خود تشریح کرد.

جباراف گفت: من تنها به مهمترین دستاوردمان می‌پردازم که رهایی از مفاسد سیاسی است. احتمالاً به خاطر دارید که در جریان انتخابات به مردم خود وعده دادم که یک مبارزه بی رحمانه با فساد را آغاز کنیم. در  طی سه سال، معدن طلای «کومتار» ( بزرگترین ذخایر طلای کوهستانی در آسیای مرکزی  در منطقه ایسیک کول) را برگرداندیم و درآمد بودجه را تقریباً دو و نیم برابر افزایش دادیم، کنترل شدید سیستم گمرکی را معرفی و چهره مافیا را افشا کردیم. فقط مردم ما را باور و حمایت کردند.

رئیس جمهور قرقیزستان تاکید کرد: امروز رکورد بدهی عمومی در حال پرداخت شدن است، ما موفق شدیم دستمزد، مستمری و مزایا را چندین برابر افزایش دهیم. ارتش تقویت شده و تجهیزات جدید در این زمینه خریداری شده است.

جباراف ادامه داد: ما برای بازگرداندن عملکردهای اساسی کشور به زمان زیادی نیاز داریم، به محض اینکه نظم را در کشور برقرار کردیم و دولت قوی‌تر شد، جریان سرمایه گذاران جدی چندین برابر افزایش یافت.

رئیس جمهور قرقیزستان از جوانان خواست تا در سه زمینه توسعه سریع دانش، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید، تقویت وحدت و همبستگی ملی، تعهد به مراقبت از طبیعت این کشور متمرکز شوند.

وی به جوانان اطمینان داد که حمایت از سیستم آموزشی را تقویت خواهد کرد. 

جباراف تاکید کرد:  توجه ویژه‌ای به تضمین اشتغال جوانان در بخش‌های جدید اقتصاد می‌شود. یک برنامه دولتی جداگانه برای حمایت از کارآفرینان جوان ایجاد خواهد شد. فرصت‌های مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطوح ملی و محلی افزایش خواهد یافت.

وی در پایان سخنان خود از نسل جوان خواست تا با همکاری یکدیگر جامعه‌ای را بسازند که مسیر توسعه پایدار را طی کند و در آن حاکمیت قانون برقرار باشد و بزرگان و جوانان مورد احترام قرار گیرند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589286

مهمترین اخبار ایران و جهان: