نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 22:48

ابراز نگرانی امام جمعه سمنان از وضع سرانه مطالعه در کشور

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: دستیابی به شاخص‌های عالی فرهنگی در حوزه کتاب نیازمند اتخاذ رویکردی جهادی و تلاشی مجدانه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تشکر از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان سمنان اظهار کرد: تلاش‌های صورت‌گرفته در شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد بسترهای لازم به‌منظور عملیاتی‌سازی مصوبات و پیش‌بینی ضمانت اجرایی موردنیاز قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت مفاخر و شخصیت‌های برجسته استان سمنان در سال‌های اخیر افزود: برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله حسینی‌شاهرودی (ره)، آیت‌الله شاهچراغی، آیت‌الله اختری (ره) و ابن یمین فریومدی از اقدامات مهمی است که با هدف معرفی مفاخر فرهنگی و علمی استان اجرایی شده است.

مطیعی، انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی عنوان کرد و گفت: دستیابی به شاخص‌های عالی فرهنگی در حوزه کتاب نیازمند اتخاذ رویکردی جهادی و تلاشی مجدانه است.

مؤلفه‌‌ای مهم در استحکام فرهنگی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با ابراز نگرانی از پایین بودن میزان مطالعه در کشور اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ مغلوب سایر فرهنگ‌ها یا ضدارزش‌ها نشویم، باید پایه‌های فرهنگی خود را مستحکم کنیم و کتاب یکی از مؤلفه‌های مهم در ایجاد استحکام فرهنگی است.

مطیعی، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان را دارای برکات متعدد در استان دانست و گفت: امیدواریم شاهد تحقق هرچه سریع‌تر برنامه‌های فرهنگی دولت در سراسر استان سمنان باشیم.

حمایت از فعالان مردمی حوزه فرهنگ و هنر

در ابتدای این دیدار، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از سفر به استان سمنان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: نقش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در تحولات فرهنگی این استان نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت برای مشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم در بخش فرهنگ و هنر اظهار کرد: دولت حمایت از فعالان مردمی حوزه فرهنگ و هنر و تسهیل‌گری امور مربوط به آن را وظیفه خود می‌داند.

وی با تبریک به مردم استان سمنان برای انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم روند اعتلای فرهنگی استان سمنان تحت هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان همچون گذشته به‌خوبی ادامه یابد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583386

مهمترین اخبار ایران و جهان: