نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 17:46

نحوه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات شفاف‌سازی شود

رئیس کمیته امداد کشور گفت: میزان جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی‌ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی بختیاری بعد از ظهر امروز در شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: شورای زکات در کردستان یکی از شوراهای پرکاربرد است که این پرکاربردی ناشی از تاثیرگذاری خوب نماینده ولی فقیه و استاندار این استان است.

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: امروز کردستان افتخار بزرگ فرهنگی بودن را دارد عنوانی که رهبر معظم انقلاب به این استان دادند.

وی در ادامه گفت: رهبری در پیام به همایش زکات فرمودند، در زمینه زکات کوتاهی کرده‌ایم که انتظار می‌رود این فریضه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: بعد از همایش، شوراهای زکات در سطح کشور و استان‌ها تشکیل شد و حرکت‌های خوبی در راستای ترویج بیشتر فرهنگ پرداخت زکات صورت گرفت.

وی اذعان کرد: وجود قانون زکات و دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت توجه به پرداخت زکات، ما را ملزم به تلاش بیشتر در این حوزه کرده است.

بختیاری با بیان اینکه مردم کردستان در پرداخت زکات پیشتاز هستند، گفت: میزان جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی‌ شود.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: حمایت‌های ائمه جمعه، فرمانداران در سطح شهرستان‌ها و استاندار و نماینده ولی فقیه در احیای این فریضه الهی بسیار مهم خواهد بود.

وی عنوان کرد: زکات گره‌گشای زندگی نیازمندان است، اگر بتوانیم اهمیت زکات را به خوبی در جامعه اطلاع‌رسانی کنیم قطعا مردم بیشتر به پرداخت زکات ترغیب می‌شوند.

بختیاری گفت: در شورای زکات نوآوری شود چرا که فرهنگ‌سازی پرداخت زکات نیاز به کارهای رسانه‌ای و تبلیغات نوین دارد.

وی اضافه کرد: 3 درصد از درآمدهای زکات در اختیار دبیرخانه و مابقی در شهرستان‌ها و محل پرداخت زکات هزینه می‌شود و این موضوع باید به درستی اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582386

مهمترین اخبار ایران و جهان: