نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 19:17

کنترل و پایش ماهانه افراد دیابتی و فشارخون بالا

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص طرح سنجش دیابت و فشارخون گفت: این طرح از 20 آبان آغاز و تا 15 دی‌ امسال به جهت غربالگری افراد بالای 18 سال و بانوان باردار در هر رده سنی در حال اجراست.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه ضمن اشاره به اجرای پویش ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون از 20 آبان ماه اظهار کرد: این طرح تا ۱۵ دی‌ماه و به جهت غربالگری ابتلا به بیماری دیابت و فشارخون بالا تمام افراد بالای 18 سال و بانوان باردار در هر رده سنی ادامه خواهد  داشت.

وی ضمن اشاره ثبت در سامانه یکپارچه بهداشت افراد مبتلا به این بیماری افزود: بیش از ۴۵۷ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه ازنظر ابتلا به دیابت و فشارخون بالا غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص کیفیت غربالگری افراد دارای دیابت و فشارخون بالا تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات بیماران به‌صورت ماهانه توسط به‌ورز یا مراقبت سلامت کنترل و پایش صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پزشکان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی هر سه ماه یک‌بار این افراد بیمار را ویزیت و مراقبت می‌کنند.

شکیبا اشاره‌ای به بدون علامت و خطر بودن دیابت و فشارخون در سنین پایین داشت و ابراز داشت: در صورت تشخیص زودهنگام و درمان به‌موقع از مرگ بسیاری از افراد در سنین جوانی و میان‌سالی پیشگیری خواهد شد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590542

مهمترین اخبار ایران و جهان: