نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 11:30

شورای فرهنگ عمومی درهمه شهرهای خراسان‌جنوبی راه‌اندازی‌می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با تدبیر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان این شورا در همه شهرستان‌ها فعال است و اکنون به مرحله فعال شدن در شهرها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست فعالان فرهنگی، مردمی رسانه ای و طلاب استان با سخنگوی دولت اظهارداشت: خراسان جنوبی دیار عالم پرور در عرصه های علم و ایمان است به طوری که پدران علمی این استان جزو شخصیت های مهم در سطوح ملی و بین المللی هستند.

وی تعداد نشریه ها و پایگاه های فعال خبری خراسان جنوبی را ۳۶ مورد، تعداد سرپرستی های رسانه ای را ۸۷ مورد و تعداد سرپرستی خبرگزاری های فعال استان ۱۳ مورد  اعلام کرد و ادامه داد: شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی هر ماه یک بار برگزار می شود و رهاورد این جلسات ۸۷ مصوبه است.

به گفته وی هفته دولت امسال ۳۰ نشست با حضور فعالان رسانه ای در خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری تورهای رسانه های راویان پیشرفت برای اطلاع از قابلیت های  استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ تور رسانه ای در استان برگزار شده است.

فرخنده یکی دیگر از برنامه های هفته دولت اجرای«پویش ما توانستیم» عنوان کرد و افزود: کارگاه های توانمندسازی برای رسانه ها برگزار شده و برگزار می شود.

به گفته وی خراسان جنوبی امسال میزبان جشنواره ملی سواد رسانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مصوبات شورای اطلاع رسانی و رسانه استان اعتبارات بند (چ) بود، یادآور شد: امروز همه تفاهم نامه های بند (چ) دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به پایان رسید. 

فرخنده با اشاره به ارزیابی دستگاه های برتر حوزه رسانه تصریح کرد: با تدبیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان این شورا در همه شهرستان ها فعال است و اکنون به مرحله فعال شدن در شهرها رسیده است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590886

مهمترین اخبار ایران و جهان: