نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 13:49

توافق‌‌های روسای جمهور ایران و آذربایجان در بهبود و توسعه روابط

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: دیدار روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته و توافق‌های انجام یافته بین دو طرف می تواند نقش بسیاری در بهبود روابط و توسعه بیش از پیش روابط داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعباس موسوی ظهر امروز در دیدار با  شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز در حوزه شهری و مهندسی شهری پیشرو است، اظهار کرد: تبریز می تواند نقش موتور محرکه توسعه تعاملات و تبادلات بین ایران و جمهوری آذربایجان را ایفا کند.

وی افزود: از ظرفیت های اقتصادی تبریز و آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های که با کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد، به بهترین نحو ممکن در جهت افزایش تبادلات اقتصادی باید بهره گرفت.

موسوی با بیان اینکه تبریز با ظرفیت های متنوعی که دارد یکی از شهرهای پیشرو در حوزه شهری و مهندسی شهری است، افزود: تبریز در منطقه قفقاز و حتی در ابعاد جهانی نیز شناخته شده است. این شهر با داشته ها و ظرفیت های عظیم خود، می تواند موتور محرکه توسعه تبادلات اقتصادی بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان عنوان کرد: تبریز در یک سال اخیر در موضوعات مدیریت شهری پیشرفت چشمگیری داشته و اتفاقات مثبت و مبتکرانه ای در مدیریت شهری تبریز رقم خورده است.

موسوی خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات متعدد دینی، مذهبی، فرهنگی و... دارند که این مفاهیم مشترک جزو اصلی ترین عوامل موثر در توسعه روابط بین دو کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: دیدار روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته و توافق‌های انجام یافته بین دو طرف می تواند نقش بسیاری در بهبود روابط و توسعه بیش از پیش روابط داشته باشد.

پایان پیام/60034

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574086

مهمترین اخبار ایران و جهان: