نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 14:35

معاون اجرایی رئیس جمهور: میز مدیریتی باید بین مردم باشد

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه شاخص عمل سریع، مومنانه و انقلابی باید در ارزیابی‌ نهادها لحاظ شود گفت: میز مدیریتی باید بین مردم باشد، مردم‌داری و مردم‌سپاری در حرف گفته می‌شود اما کمتر عمل می‌شود و باید در کارگزاران تعهد ایجاد کنیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه مراسم بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی در استان اصفهان اظهار داشت: برای ارزیابی دقیق باید نقشه کلان انقلاب اسلامی را درست درک کنیم و نسبت خود با این نقشه را بسنجیم؛ باید ببینیم از نقطه‌ای که در آن قرار داریم، تا نقطه مطلوب چقدر فاصله داریم.

وی افزود: رهبر انقلاب این نقشه را در چندین برهه تبیین کردند، ۵ گام تحقق این نقشه عبارتند از تحقق انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی که در حال حاضر در گام تحقق دولت اسلامی هستیم.

منصوری تصریح کرد: باید اعتراف کنیم که سال‌ها در این مرحله گیر کردیم، سال‌ها زمان صرف کردیم اما امروز درحال نزدیک تر شدن به تحقق آن هستیم؛ نقص اصلی دولت اسلامی کارگزاران هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این که مقام معظم رهبری دو تعریف اصلی از دولت دارند، خاطرنشان کرد: اولی کارگزاران و روش و منش آن‌ها است، دومی نظامات و فرایندها است؛ با تقویت این دو بال به سوی تحقق دولت اسلامی پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: نیروی انسانی اولویت اصلی کشور است، دولت چیزی به جز نیروی انسانی نیست، برای تقویت نیروی انسانی باید درست بشناسیم و روی جنس اصل سرمایه‌گذاری کنیم، در حوزه مدیریتی باید در کارگزاران تعهد ایجاد کنیم؛ هر جا در انتخاب مدیران دچار غفلت شدیم، هزینه دادیم و نتوانستم لطمات را جبران کنیم.

منصوری با بیان این که سال به سال شاهد پویایی جشنواره شهید رجایی هستیم، افزود: وقتی سخن از این جشنواره به میان می‌آید، در مورد چارچوب و مکتب مدیریتی حرف می‌زنیم، باید در شاخص‌ها تحول ایجاد کنیم؛ در بسیاری مواقع استکبار و استعمار با طراحی شاخص غلط ما را بازی می‌دهند؛ شاخص‌های که استعمار تعیین می‌کند ممکن است یک بازی خطرناک برای کشور باشد، مکلف هستیم به شاخص‌هایی متناسب با الگویی ایرانی و اسلامی عمل کنیم؛ شاخص‌های حرفه‌ای و استاندارد نیز حتما مهم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با طرح این پرسش که در شاخص ارزیابی مدیران چه میزان به افزایش سرمایه اجتماعی توجه می‌شود، گفت: فرمانداری در یکی از شهرستان‌ها داشتیم که مردم اجازه جا‌به‌جایی و رفتن او را نمی‌دادند و برای دفاع از ادامه کار او تظاهرات به راه انداختند؛ این فرماندار حتما سرمایه اجتماعی ایجاد کرده است.

وی با بیان این که شاخص سرعت در خدمات کمتر سنجیده می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات تصمیماتی گرفته می‌شود که برای ۱۰‌ها هزار خانواده چالش برانگیز است، تاخیر‌های آن‌چنانی رخ می‌دهد، شاخص عمل سریع، مومنانه و انقلابی باید در ارزیابی‌ها خود را نشان دهد.

منصوری تصریح کرد: تقویت گفتمان انقلاب اسلامی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این که دستگاه خدماتی بگوید ما در این فضا‌ها نیستیم، حرف غلطی است، ممکن است یک معلم زیست از یک معلم دینی در تقویت تعالیم دینی موثرتر عمل کند چون زاویه دید آن متفاوت است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: کار میدانی کمتر در شاخص‌ها وجود دارد، میز مدیریتی باید در بین مردم باشد، مردم‌داری و مردم‌سپاری در حرف گفته می‌شود اما کمتر عمل می‌شود؛ در پیچیده‌ترین مسائل امنیتی نیز استفاده از ظرفیت مستقیم مردم می‌تواند کارگشا تر از دخالت دولت باشد.

وی ادامه داد: عزم مدیر در خدمت‌رسانی، حرص خوردن مدیر برای حل مشکلات مردم دیده نمی‌شود، حدیث داشتیم که پیامبر نسبت به مسائل مردم حریص بود و سختی مردم برای او سنگین بود، عادی شدن مشکلات سم مهلک در بخش مدیریتی است؛ ممکن است برخی از مشکلات را هم نتوانیم حل کنیم اما نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

منصوری با بیان این که مدیران باید به شکلی رفتار کنند که کارمندان مجموعه آن‌ها از حضورشان ناراضی نباشند، گفت: شهید رجایی از مصادیق چنین مدیرانی بود، مسؤول باید از جنس مردم باشد، پرهیز از تشریفات و تجملات باید در شاخص‌ها باشد، آسانسور‌های اختصاصی و ماشین‌های آنچنانی مسائلی است که پدر کشور را در آورده است.

پایان پیام/۶۳۱۳۴/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616642

مهمترین اخبار ایران و جهان: