نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 07:30

20 کشته در حمله عناصر مسلح در بوروندی

دولت جمهوری بوروندی واقع در مرکز قاره آفریقا از کشته و زخمی شدن دست کم 29 نفر در حمله گروهی از مردان مسلح در غرب این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ در ادامه وحشت‌آفرینی گروه شورشی موسوم به «رد تابارا» در کشور بوروندی، افراد مسلح وابسته به این گروه در حمله در نزدیکی مرز غربی این کشور با جمهوری دموکراتیک کنگو دست کم 20 نفر را کشته و 9 تن دیگر را زخمی کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ژروم نیونزیما»، سخنگوی دولت بوروندی گفت، این حمله جمعه شب به یک روستا به نام «ووجیزو» صورت گرفت و کشته های این حمله شامل 12 کودک، دو زن باردار و یک افسر پلیس هستند.

گروه «رد تابارا»‌، گروهی شورشی که از سال 2015 از محل پایگاه‌هایش در شرق کنگو کارزار حملاتش علیه دولت بوروندی را به جریان انداخته، در بیانیه‌ای در رسانه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد که در این حمله 9 سرباز و یک افسر پلیس را کشته است.

گروهی از مردم ساکن منطقه‌ای نزدیک به محل حادثه گفتند، صدای چندین انفجار و تبادل آتش را طی جمعه شب شنیده اند.

گروه رد تابارا پیش از این نیز اعلام کرده بود، در ماه سپتامبر به تجهیزاتی در فرودگاه بین‌المللی در شهر «بوجومبورا» حمله کرده و این تجهیزات را از بین برده است اما تلفاتی از این حمله گزارش نشد.

این گروه شورشی در سالهای اخیر حملات متعددی را به این پایتخت اقتصادی کشور بوروندی از جمله فرودگاه بین‌المللی آن به اجرا گذاشته است.

این گروه که به عنوان فعال‌ترین گروه شورشی بوروندی مطرح بوده، متهم است که از سال ۲۰۱۵ چندین حمله و کمین‌ مرگبار را در سراسر بوروندی به اجرا گذاشته است.

گروه رد تابارا از مخالفان سرسخت دولت بوروندی است و بنا به تخمین دولت و بسیاری از دیپلمات‌های بوروندی،  نزدیک به 1000 عضو دارد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613886

مهمترین اخبار ایران و جهان: