نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 12:26

آزادی 109 زندانی گلستانی در قالب پویش‌

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان از آزادی ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی و بخشش ۳ محکوم به قصاص در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد جعفری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۱۰۹ زندانی از طریق پویش‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی آزاد شده و ۳ محکوم به قصاص بخشیده شدند.

وی افزود: همچنین در این شش ماهه ابتدایی سال 1402، بیش از ۶۷ هزار پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شده که ۲۳هزار و ۸۲۳ فقره معادل ۴۵ درصد منجر به سازش شده است؛ ۸ پرونده قصاص نیز با سازش مختوم شده و ۱۶۲ زندانی نیز آزاد شده‌اند. 

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: تا انتهای سال نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی از جمله ریش‌سفیدان، صلح‌یاران، هیئت امنای مساجد محله محور و تشویق اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف را مدنظر داریم.

جعفری با تاکید بر اینکه افزایش صلح سازش باعث افزایش امنیت روانی جامعه می‌شود، گفت: مضافا اینکه در وقت اصحاب دعوی صرفه جویی شده و سرعت در رسیدگی و کم هزینه بودن از مزایای ایجاد سازش است.

وی با اشاره به اهداف افزایش صلح و سازش در جامعه گفت: افزایش و ارتقای فرهنگ صلح و سازش باعث کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شده و منجر به پیشگیری از وقوع بزه و جلوگیری از تشکیل پرونده در دل دعوا می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586042

مهمترین اخبار ایران و جهان: