نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 08:41

برقراری بیش از 3000 تماس با اورژانس 115 چهارمحال و بختیاری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۳ هزار و ۲۰۷ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شده است، گفت: در این بازه زمانی ۶ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده و از خدمات اورژانس بهره‌‌مند شده‌اند.

محمود شمسی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۳ هزار و ۲۰۷ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شده است، گفت: در هفته اخیر کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس به ۱۵۶ فقره تصادف و حادثه رانندگی در استان امدادرسانی کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی امدادرسانی به مصدومان حادثه ۵۹۰ نفر جهت تکمیل مراحل درمان به بیمارستان‌های استان منتقل شدند.

شمسی‌پور با بیان اینکه در طی یک هفته گذشته ۱۵۶ مورد تصادف به ثبت رسیده است، افزود: در این بازه ۷۰ نفر با کمک تکنسین‌های فوریت پزشکی به صورت سرپایی درمان شده و در محل حادثه از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت به ۱۴۴ حادثه غیرتصادفی نیز امدادرسانی شده است، تصریح کرد: در هفت روز گذشته ۲۹۵ نفر مشاوره تلفنی دریافت کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در همین بازه زمانی ۶ نفر نیز بر اثر استنشاق گاز سمی منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند و با کمک مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان خدمات اورژانسی دریافت کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۷۸ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591886

مهمترین اخبار ایران و جهان: