نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 10:19

مصوبه کمیسیون تلفیق برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه چاه‌های کشاورزی

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای کاهش سهمیه برداشت آب پروانه‌ چاه‌های کشاورزی با هدف جلوگیری تعادل‌بخشی به آب‌های زیر زمینی خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز دو بند از ماده 40 لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در یک بند این ماده اعضای این کمیسیون مصوب کردند که با هدف جلوگیری از فرونشست بیش از حد زمین و با هدف تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی سهمیه برداشت آب پروانه چاه‌های کشاورزی از سفره‌های زیرزمینی کاهش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه و با توجه به این که در بسیاز از مناطق کشور ما شاهد فرونشست زمین هستیم، سهمیه آب برداشتی توسط پروانه چاه‌های کشاورزی کاهش می‌یابد و باید این چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شوند تا میزان برداشت آنها از طریق سیم‌کارت کنترل شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه و در بند دیگر ماده 40 موضوع جلوگیری از سوءاستفاده‌ها در برداشت از آب رودخانه‌ها توسط ماموران انتظامی و با دستور آب منطقه‌ای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که این بررسی‌ها به جمع‌بندی نرسید؛ چراکه هر گونه تعیین خسارت و جریمه بازگرداندن هر موضوعی به حالت قبلی آن، نیازمند دستور قضایی است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548442

مهمترین اخبار ایران و جهان: