نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 13:02

تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهر در دستور کار است

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است، گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهراست.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید احمد خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به وضعیت پروژه محور قیدار-ابهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به تردد بالای وسیله نقلیه از محور مذکور و نیازی که در این منطقه وجود دارد، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محور دیدار-ابهر است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هم‌زمان با اخذ مجوز و ردیف بودجه برای محور قیدار-ابهر،۲۴ کیلومتر از محور «حدفاصل قیدار تا روستای دو تپه» از ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان‌سپاری شده است، تصریح کرد: در این راستا هشت کیلومتر از مسیر با اجرای عملیات خاک‌برداری و ابنیه در مرحله اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار با وقفه مواجه شده است.
وی تأکید کرد: تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است و تداخلی با ترافیک عبوری محور مذکور ندارد.
خلیلی با اشاره به افزایش تصادفات در محور ابهر- قیدار و دغدغه‌مندی و مردم و مسؤولان در این مورد گفت: مشکلات این محور طی هفته گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی استان با حضور نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی، مسؤولین منطقه و پلیس‌راه شهرستان خدابنده و ابهر در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برگزار شد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه گزارشی از آمار تصادفات در محور قیدار- ابهر  ارائه دادند، تصریح کرد:همچنین هزینه‌های عملیات اجرایی و وضعیت مالی طرح بهسازی این محور هم مورد تاکید قرار گرفت. 
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برنامه‌های کوتاه‌مدت همچون کنترل تصادفات مسیر ضمن توجه رانندگان و استفاده‌کنندگان  محلی از این محور در خصوص رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و اجتناب از سبقت‌های غیر مجاز مد نظر قرار گیرد.
خلیلی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از طریق رسانه‌های جمعی به صورت امانی نسبت به افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز مسیر از طریق نصب علائم و آشکارسازی و همچنین تعریض بخش‌هایی از مسیر از جمله گردنه آقاج اقدام کند.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تاکید به پیمانکار پروژه برای افزایش ایمنی در محدوده کارگاه و مساعدت نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و مسؤولین استان نسبت به پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز و تسریع در تعریض و بهسازی، اقدامات لازم مد نظر قرار گیرد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547542

مهمترین اخبار ایران و جهان: