نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 21:29

احداث ۳۶ تقاطع و پل در حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: حلقه چهارم ترافیکی شهر از پروژه‌های کلان و شاخص به شمار می‌رود که در کلان شهرهای کشور بی‌سابقه است و در آن ۳۶ تقاطع و پل احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان درخصوص حلقه چهارم ترافیکی شهر اظهارداشت:  رینگ چهارم با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص شهر به شمار می‌رود که در کلان شهرهای کشور بی‌سابقه است و در آن ۳۶ تقاطع و پل احداث شده و ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌ و حریم شهر اصفهان و مابقی آن در سایر شهرهای اطراف اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به بودجه عمرانی شهرداری اصفهان گفت: بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری به‌جز سازمان‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از آن به پروژه‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته و افزون بر  ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از آن برعهده سازمان عمران قرار دارد.

کشاورزراد، افزود: تلاش می‌کنیم که کیلومتر صفر تا چهار را تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم و از کیلومتر چهار تا هشت نیز در حال اجراست اما پس از کیلومتر هشت که به دولت آباد می‌رسد بر عهده شهرداری اصفهان نیست.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان  بیان داشت: در محدوده کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان بیشترین تعداد منازل و مغازه وجود دارد و آزادسازی آن کار بسیار دشوار بود که با همت مدیریت منطقه ۱۵ و معاونت مالی اقتصادی شهرداری روند آزادسازی این محدوده درحال انجام است.

وی با اشاره به مزایای این پروژه اظهار داشت: کاهش آلودگی هوا، روان‌سازی ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری از مزایای احداث این پروژه است.

کشاورزراد با بیان اینکه برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر اصفهان هزینه‌ای هنگفت است، تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین برای تولید آسفالت در مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این دوره از مدیریت شهری بوده و تلاش شده تا آسفالت با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب تولید شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان  گفت:  حدود ۱۵۰ تقاطع غیر هم سطح و پل در سطح شهر اصفهان وجود دارد که شهرداری از آنها نگهداری می‌کند و بسیاری از عملیات مرمت و نگهداری در شب انجام می‌شود.‌

وی ادامه داد: ۱۵ پل مکانیزه دیگر به تازگی از شرکت خصوصی گرفته و تحویل شهرداری اصفهان شده است که تأسیسات این تعداد پل در حال تعمیرات است و با توجه به اینکه قطعات این‌ پل ها  وارداتی است و به دلیل تحریم دیر به دستمان می‌رسد تا پایان سال این ۱۵ پل مکانیزه تعمیر خواهد شد همچنین در شهر و تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ۸۱ آسانسور وجود دارد که استانداردسازی ۵۰ درصد از آنها تاکنون انجام شده و مابقی در دست اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609886

مهمترین اخبار ایران و جهان: