نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 07:33

لزوم تشکیل اتاق وضعیت جمعیت در آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پیگیری مشوق‌های قانونی جوانی جمعیت باید در دستور کار بوده و در کنار تمام این اقدامات لازم است اتاق وضعیت جمعیت در این استان راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه ستاد جمعیت و خانواده این استان اظهار داشت: اقناع و فرهنگ‌سازی نیاز اصلی برای افزایش جمعیت در جامعه امروزی است که در این خصوص رسانه‌ها اصلی‌ترین نقش را بر عهده دارند.

وی افزود: اقناع و حساس سازی خانواده ها در این زمینه نیز موضوعی است که باید مورد توجه بوده و در اولویت کاری مسئولان و رسانه ها قرار داشته باشد.

 ابراهیمی عنوان داشت: پیگیری مشوق‌های قانونی جوانی جمعیت باید در دستور کار بوده و در کنار تمام این اقدامات لازم است اتاق وضعیت جمعیت نیز در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: اقدامات مقدماتی در زمینه اتاق وضعیت جمعیت استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نیز لازم به پیگیری و انجام است و برای هر ۲۰ شهرستان در استان لازم است یک اتاق وضعیت تشکیل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در زمینه تامین مسکن نیز اتفاقات خوبی در استان در حال تحقق است، اظهار کرد: موضوع جوانی جمعیت باید به عنوان یکی از اولویت‌های مسوولان استانی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

ابراهیمی اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های عضو این شورا لازم است در تمامی جلسات حضور داشته باشند تا ضمن بررسی کامل اقدامات، زمینه برای اجرای بسیار بهتر مصوبات فراهم شود.

وی ادامه داد: هر چند مسائل اقتصادی و معیشتی در افزایش جمعیت نقش دارد ولی مسایل فرهنگی مهمتر بوده و تمامی این مسایل باید شناسایی، بررسی و راهکارهای موثر از طریق تحقیق و پژوهش ارائه شود.

وی ادامه داد: سبک زندگی شهروندان رو به تغییر است و باید در این زمینه اقدامات جدی با هدف تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری انجام شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610086

مهمترین اخبار ایران و جهان: