نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 13:22

بایدن نامزد اصلی جمهوری خواه ریاست مجلس نمایندگان را به سخره گرفت

رئیس‌جمهور آمریکا شکست مجدد «جیم جردن» و تلاش‌های ناکام او جهت کسب آرای کافی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را مسخره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شکست مجدد «جیم جردن»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آیووا در کسب آرای کافی جهت انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با واکنش تمسخر آمیز جو بایدن دموکرات همراه شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا حین پرواز برای بازگشت از تل آویو به واشنگتن با سوال خبرنگاری در باره جیم جردن و تلاش او برای ریاست مجلس نمایندگان این کشور مواجه شد که او با پاسخی بسیار کوتاه اما کنایه آمیز به آن پاسخ داد.

به گزارش «نیوزویک» یک خبرنگار آمریکایی  نظر جو بایدن را در رابطه با اینکه چرا جیم جردن نمی‌تواند آرای کافی جهت ریاست مجلس نمایندگان را به دست آورد، پرسید و بایدن در یک جمله اینطور پاسخ داد: «دلم برایش می‌سوزد».

پاسخ بایدن به این سوال با خنده و تمسخر خبرنگاران همراه بود و او در رابطه با تعداد آرای لازمی که جردن جهت ریاست بر مجلس نمایندگان نیاز است، کسب کند هم گفت: "هیچ، صفر".

جردن به عنوان یکی از اعضای بنیان تندروی گروه آزادی و رئیس فعلی کمیته قضایی آمریکا از منتقدان سرسخت دولت بایدن بوده و به عنوان یکی از موافقان اصلی استیضاح وی محسوب می‌شود.

تمسخر جردن از سوی رئیس جمهور آمریکا به دلیل آن است که وی یکی از متحدان اصلی دونالد ترامپ رقیب سرسخت انتخاباتی بایدن است و ترامپ پیشتر بارها و بارها از ریاست وی بر مجلس نمایندگان آمریکا حمایت کرده است. با این حال او تاکنون نتوانسته حمایت کافی از جانب اعضای مجلس نمایندگان را برای ریاست بر این مجلس به دست آورد.

از زمانی که جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان، «کوین مک کارتی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا را تحت تاثیر میانجی گری‌هایش جهت یک توافق کوتاه مدت با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا برکنار کردند؛ نمایندگان مجلس در تلاش برای انتخاب رئیس بعدی مجلس هستند.

این  در حالی است که تحولات اخیر رهبری مجلس نمایندگان را وارد هرج و مرج کرده است و ایالات متحده با فشار فزاینده‌ای از جانب متحدانش در جنگ برای حمایت از رژیم صهیونیستی و اوکراین مواجه است.

رای گیری دوم برای جیم جردن در روز چهارشنبه انجام گرفت با این حال جردن برای بار دوم هم جهت کسب حمایت‌های کافی از سوی نمایندگان با شکست مواجه شد. در جریان این رای‌گیری جردن ۱۹۹ رای موافق به دست آورد و ۲۲ جمهوری‌خواه دیگرعلیه او رای دادند.  او برای ریاست بر مجلس نمایندگان، به ۲۱۷ رای نیاز دارد.

مخالفت‌های برخی از جمهوری‌خواهان برای ریاست جیم جردن بر مجلس نمایندگان آمریکا در حالی مطرح می‌شود که همه ۲۱۲ نماینده دموکرات در این مجلس از نامزد پیشنهادی خود یعنی «حکیم جفریس» برای تصدی این پست حمایت قاطع می‌کنند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543442

مهمترین اخبار ایران و جهان: