نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 00:51

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و آذربایجان در جده درباره فلسطین

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای آذربایجانی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به بیمارستان المعمدانی را مصداق عینی نسل کشی و جنایت علیه بشریت خواند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه و در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و‌ گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در این دیدار، جنایات روزهای اخیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه بویژه حمله وحشیانه به بیمارستان المعمدانی را مصداق عینی نسل کشی و جنایت علیه بشریت توصیف کرد و گفت:  لازم است از سوی کشورهای اسلامی پیامی متحد و قوی به رژیم یاد شده و حامیان آن ارسال شود.

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با ابراز نگرانی کشورش نسبت به تحولات جاری در غزه، خواستار تلاش همه طرف‌ها به منظور توقف کشتار و خونریزی در غزه شد.

در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله تحولات قفقاز و همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت و بر تسریع در اجرای توافقات انجام شده در ارتباط با همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقل تاکید شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543086

مهمترین اخبار ایران و جهان: