نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 16:00

اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی همکاری لازم را باید با نماینده جدید ولی‌فقیه داشته باشند

رئیس‌ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ضمن بیان علت انتصاب امام‌جمعه جدید گفت: اتحادیه انجمن اسلامی استان همان‌طور که تاکنون هر موضوعی که مدنظر رهبر عزیزمان بوده، همیشه پیشگام بوده، همکاری لازم را با نماینده جدید ولی‌فقیه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری(مدظله) در همایش نوجهان ضمن عرض تبریک پیروزی بزرگی که در منطقه مقاومت رخ داد و جنایت‌هایی که علیه مظلومان فلسطینی در غزه در حال رخ دادن است و تسلیت شهادت مظلومانه مردمان بی‌دفاع به‌ویژه بانوان و کودکان اظهار کرد: بنده با توفیق الهی در این سفر که به استان کرمانشاه مشرف شدیم جهت انجام‌وظیفه‌ای است که رهبر عزیز و عالی‌قدر بر دوش من گذاشتند، یعنی تکریم نماینده قبلی رهبر عظیم‌الشأن در استان و معرفی نماینده جدید مقام معظم رهبری(مدظله) و امام‌جمعه کرمانشاه است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های استان کرمانشاه داشتن عالمان ارجمند در دوره‌های گوناگون بوده و اقامت یا گذر شخصیت‌های انقلابی، شخصیت‌های علمی، معنوی و عرفانی در این دیار بسیار بوده است.

 

*گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی که نماینده امام در استان و امام‌جمعه کرمانشاه و ایام سالروز شهادت ایشان عنوان کرد: آیت‌الله علما رنگ بوی آن چهره‌های شاخص و معروف استان شمارا داشتند و در این ۱۶ سال که من به مناسبت‌های گوناگون به استان شما رفت‌وآمد کرده‌ام، از محضر ایشان سعی می‌کردم استفاده کنم. این شخص بزرگوار دارای صفا صمیمت در اخلاق موج و شخصیت متین و نورانی، دارای روحیه کرمانشاهی به معنای خاص کلمه، با محبت و خون گرم هستند. ایشان از اساتید بسیار بزرگ مثل مرحوم آیت‌الله طباطبایی نصیب داشتند و در این چند سال در استان نورافشانی کردند و منشأ خدمات بودند.


*علت انتصاب شخص جدید برای سمت نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله)

وی در خصوص علت انتصاب شخص جدید برای سمت نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله) در استان گفت: آیت‌الله علما خودشان لازم دیدند چهره‌ی جدیدی وارد این عرصه بشود فضای جدیدی را بسازد و بالأخره در این اواخر نامه‌ای رو به حضرت آقا تقدیم کردند و کناره‌گیری خودشان رو رسماً اعلام کردند که درنهایت موردپذیرش رهبر حکیم و عالی‌قدر قرار گرفت و این امر فرصت جدیدی برای استان کرمانشاه ایجاد کرده است تا ازلحاظ و رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و انقلابی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری تغییر حاصل گردد.

حاج‌علی‌اکبری در خصوص شخصیت حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده جدید ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: حجت‌الاسلام غفوری از عزیزانی هستند که در دفتر مقام معظم رهبری طی سال‌ها مسئولیت‌های ویژه‌ای را در خدمت ایشان انجام دادند و در عرصه‌های مختلف شناخت کافی نسبت به ایشان وجود داشت به‌علاوه اینکه حجت‌الاسلام غفوری سابقه امام‌جمعه در اسلام‌آباد غرب دارند.

وی ادامه داد: اگرچه حجت‌الاسلام غفوری اصالتاً کرمانشاهی نیستند، اما از دوستداران و همراهان زیادی ایشان در استان کرمانشاه دارند و رهبر عزیزمان هم ایشان را که کفایت علمی و اجرایی دارند، به این میدان فرستادند.


*اتحادیه انجمن اسلامی استان همیشه پیشگام در اجرای امر مقام معظم رهبری(مدظله)

وی ضمن تأکید به این نکته که اتحادیه انجمن اسلامی استان باید همکاری لازم را با امام‌جمعه جدید داشته باشند خاطرنشان کرد: تاکنون هر موضوعی که مدنظر رهبر عزیزمان بوده، همیشه اتحادیه پیشگام بوده است.

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خصوص دستور کار این همایش که مسئله تحول جهانی و نقش نوجوانان ما در این تحول است تصریح کرد: به لطف خدای متعال مسئله تحول جهانی یک مطلب اساسی است. این‌قدر که رهبر معظم انقلاب در جلسه دیدار دانش آموزان و هم در جلسات مکرر که تأکید داشتند، معنایش این است که این موضوع باید مورد شناخت همه‌جانبه جامعه قانونمند قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در مورد مسئله تحول جهانی تحولی که در ساحت قدرت جهان در حال رخ دادن است و همین کلیدواژه التهاب قدرت از غرب به آسیا که باید در جای خود توضیح داده شود، رهبر عزیزمان نظرش این است که ایران مخصوصاً جوانان و نخبه‌هایش و در کل عموم مردم باید به این فکر کنند تا در این پناهگاه جدید جای ما کجای معاملات است

وی ضمن اشاره به اهمیت مانایی برای ایران در این نظم جدید جهانی گفت: ما باید به‌موقع وارد کار شویم و از امکانات خود به نحوه احسنت استفاده کنیم و نقش خودمان را با شایستگی تعریف کنیم و باید بدانیم که آینده، آینده‌ای متفاوتی خواهد بود برای جمهوری اسلامی ایران.

امام‌جمعه موقت تهران ابراز داشت: خوب نکته قابل‌توجه این است که آغازگر نظم جهانی جدید بدون اجماع و لکنت زبان ایران است. ایران هم پیشنهاددهنده بود و هم اجراکننده و انقلاب ما درواقع ابداع‌کننده تحول نوین جهانی است با شاخصه‌ی کاهش جدی قدرت استکبار و انتقال قدرت به مردم و مسئله‌ی انتشار حقایق الهی که نوید موفقیت با توجه به خداوند متعال، توجه به توحید و توجه ائمه مطهر است و باید خوب توجه کنید انقلاب اسلامی در این زمینه‌ها موفقیت‌های زیادی داشته است.


*ایران اسلامی تنها کشوری که پرچم مهدویت را برافراشت

نماینده مقام معظم رهبری در این جلسه افزود: آن کشوری که توانست نفس‌های استکبار را به شماره بیندازد ایران بود. در محیط کفر و شرک‌آلود زمانه ما کدام کشور و کدام ملت و کدام انقلاب بود پرچم مهدویت را برافراشت غیر از ایران اسلام آن‌هم با رهبری امام عزیز.

وی گفت: با همین ۳ ویژگیِ «تضعیف قدرت استکباری و قدرت گرفتن ملت‌های مستضعف و رویکرد الهی داشتن» به فضل خداوند متعال نشانه‌های این نظم جدید در حال دیده شدن است و ما این را در فروپاشی رژیم باطل صهیونیستی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری با مهم دانستن نقش حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد شکل‌گیری جبهه مقاومت بیان کرد: آنچه در فلسطین رخ داد، الآن عظمت آن قابل‌درک نیست و باعث شده است شیرازه صهیونیست ازهم‌پاشیده شده و این جریان در حال گرفتن دامن امریکا هم است.

وی در پایان گفت:‌این وحدتی که در جبه مقاومت شکل‌گرفته و این رویکردی که شکل‌گرفته دارای نظم خاصی است و خدایی است و امیدواریم ان‌شاءالله آنچه در حال رخ دادن است به نفع جبهه مقاومت باشد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544342

مهمترین اخبار ایران و جهان: