نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 12:11

معاون وزیر علوم: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری دریایی حمایت می‌شوند

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید در صنایع ساخت و تعمیر شناورها که به نوعی پشتیبانی حمل و نقل دریایی است از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه فناوری دریایی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، علی خطیبی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم دریایی نوشهر با بیان اینکه ما در کل دنیا سانسور هستیم که هیچکس توانمندی ما را بروز نمی‌دهد، اظهار کرد: امروز در نقطه‌ای ایستادیم که از ۱۷ کشور دنیا در ۳۷ رشته تخصصی بیمار مراجعه می‌کند.

وی به ارتقا توان علمی قدرت جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: توسعه دریامحور جزو پیشنهادات رهبری است و جزو تخصص دانشجویان دانشگاه علوم دریایی که باید تخصص شما در این موضوع باشد.

وی بیان کرد: برخورداری از نعمت دریا در شمال و جنوب کشور که اهمیت استفاده از دریا را در سطوح مختلف برای ما نمایان می‌کند.

خطیبی به پیشگام شدن دانشگاه علوم دریایی نوشهر اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های علمی و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه‌های علوم دریایی فعالیت می‌کنند، ضروری است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحقیقات، مسیر پایان نامه‌های کارشناسی ارشد، پایان نامه دکتری و اولویت‌های تحقیقاتی اساتید روی مزیت‌های نسبی دانشگاه هدفمند باشد.

وی با بیان اینکه باید در صنایع ساخت و تعمیر شناورها که به نوعی پشتیبانی حمل و نقل دریایی است از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کنیم، افزود: یکی از محورهای اصلی اقتصاد دریا و توسعه دریا گفتمان سازی است.

خطیبی عنوان کرد: دانشگاه بیش از آن چیزی که فکر می‌کنیم در صنایع و بهبود اوضاع اقتصادی می‌تواند نقش ایفا کند که البته اول باید دیده و بعد احساس نیاز در آن منتقل شود.

وی افزود: خودرو شاهین تولید سایپا توسط دانشجویان داشته نوشیروانی بابل برقی شد و این نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه‌ها است.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543342

مهمترین اخبار ایران و جهان: