نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 09:54

عبور متوسط انرژی تحویلی به صنایع از مرز 51 درصد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو گفت: متوسط انرژی تحویلی به بخش مولد یعنی کشاورزی و صنعت از ۵۱ درصد عبور کرده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از محلات، یزدان رضایی صبح امروز در جلسه مدیران وزارت نیرو در استان مرکزی اظهار کرد: وزارت نیرو توفیقات خوبی را در جشنواره شهید رجایی بدست آورد، در زمینه مجوز برای سیاستگذاری اقتصادی اول شد و توانیر برای اولین بار موفق به عنوان حسابرسی مقبول و آب و فاضلاب کشور برای هجدهمین سال متوالی  گزارش حسابرسی مقبول را دریافت کردند که ناشی از زحمات همکاران استانی وزارت نیرو است.

وی افزود:  همه تلاش ما این است اقدامات خوبی در دوره مدیریت وزیر نیرو و دولت جهادی اقتصادی سیزدهم انجام شود.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه استان مرکزی در بحث سامانه حاکمیت شرکتی دارای جایگاه خوبی است ، بیان کرد: بخش نامه حاکمیت شرکتی ابلاغ شده که هر مصوبه هیات مدیره ابتدا باید در سامانه ثبت و پس از بررسی شرکت های مادر و تاییدیه مصوبه و انطباقش،آن مصوبه ثبت شود در غیراین صورت نیاز به بررسی است.
رضایی گفت: ۸۰ شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب با استانداردهای سخت گیرانه سازمان حسابرسی، حسابرسی شدند که این امر باعث یکنواخت شدن حسابرسی شده است.

وی به تهاتر مطالبات معوق پایان سال ۱۴۰۱ بین شرکت های فیمابین وزارت نیرو اشاره و بر وصول مطالبات از شهرداری ها و صنایع، اصلاح قیمت انشعاب آب و برق که در دست بررسی است و به صورت سالانه با افزایش ضریب قیمت اصلاح می شود،تاکید کرد.

رضایی با اشاره به میزان تحویل برق اظهار کرد: متوسط انرژی تحویلی به بخش مولد یعنی کشاورزی و صنعت از ۵۱ درصد عبور کرده و در استان مرکزی به ۸۱ درصد رسید که رکورد بی‌نظیری است.

در این دیدار فرماندار شهرستان محلات و مدیران صنعت آب و برق استان مرکزی نیز به ارائه گزارش پرداختند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598442

مهمترین اخبار ایران و جهان: