نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 15:35

آغاز بارش پاییزی از شرق مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به آغاز بارش در شهرستان بهشهر، گفت: باتوجه به بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود بارش در نیمه شرقی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: بعد از دو روز هوای پایدار از امروز با شکل‌گیری جریانات شمالی و عبور موج ناپایدار انتظار داریم شاهد ابرناکی آسمان همراه با رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش دما در استان باشیم.

وی افزود: باتوجه به بارش‌های رگباری پیش‌بینی می‌شود بارش در نیمه شرقی از شدت بیشتری برخوردار باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با هشدار اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده‌ای، خاطرنشان کرد: احتیاط در تردد جاده ای، عدم اسکان درکنار رودخانه‏ ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه‏های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

اسدی با اشاره به اینکه بارش در شهرستان بهشهر شروع شد، تصریح کرد: فردا به‌تدریج این سامانه از استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه جو پایدار است و همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود مجددا از بعدازظهر با شکل‌گیری جریانات شمالی سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود و شاهد بارندگی در استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی مازندران، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته آینده جو پایداری در استان حاکم خواهد شد.

اسدی گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564642

مهمترین اخبار ایران و جهان: