نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 22:55

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با لاوروف:‌ رژیم صهیونیستی به دنبال قتل عام مردم مقاوم غزه است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه روسیه آنچه در فلسطین رخ داده را پاسخی به تندروی نتانیاهو خواند و گفت:‌ رژیم صهیونیستی به دنبال قتل عام مردم مقاوم غزه است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور به ویژه تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر علیه مردم فلسطین اظهار داشت: آنچه در سرزمین‌های فلسطینی رخ می‌دهد، پاسخی است به تندروی و افراط‌گری نتانیاهو و ظلمی که در حق مردم فلسطین شده است.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در قطع آب و برق و جلوگیری از ارسال غذا و دارو به مردم غزه تأکید کرد: رژیم اشغالگر با این اقدامات به دنبال قتل عام مردم مقاوم غزه است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین آخرین وضعیت توافقات و اسناد امضا شده بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی، بر لزوم توقف هر چه سریع‌تر درگیری‌ها و اعلام آتش بس بین دو طرف تأکید کرد. 

لاوروف گفت: در سال‌های اخیر شاهد موفقیت‌های زیادی در منطقه بوده‌ایم؛ از جمله عادی‌سازی روابط ایران و عربستان، عادی سازی روابط با سوریه، و همچنین از سرگیری روابط سوریه و ترکیه که همگی بدون دخالت آمریکا انجام شده است. 

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا تمام مسائل منطقه تحت کنترل آنها انجام شود، در حالی که خود کشورهای منطقه ابتکار عمل را در اختیار دارند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به توافقات انجام شده بین دو کشور، بر تسریع در روند اجرایی شدن این توافقات تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534442

مهمترین اخبار ایران و جهان: