نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 23:45

نظر زوج بازیگر درباره گرامیداشت روز ملی خلیج فارس +فیلم

محمود پاک نیت و مهوش صبرکن که امسال میهمان جشنواره خلیج فارس در بندرعباس بودند، می گویند: آثار تولیدی با موضوع خلیج فارس و اهمیت و تاریخ این مرز و بوم کمتر معرفی شده اند و باید آموزش ها و هویت سازی در این باره را به مدارس برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود پاک نیت و مهوش صبرکن زوج بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان امشب میهمان اختتامیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در بندرعباس بودند.

محمود پاک نیت: خلیج فارس متعلق به همه مردم ایران است

محمود پاک نیت در این زمینه در جمع خبرنگاران با تبریک این روز بزرگ به مردم ایران، گفت: همه وظیفه داریم تا به حراست از خلیج فارس همت کنیم و این دریا متعلق به همه مردم ایران است.

 

 

وی، کارهای انجام شده در زمینه عظمت و شوکت خلیج فارس را محدود ارزیابی کرد و از همه آنهایی که دستی بر قلم و هنری دارند خواست تا آثار با موضوع خلیج فارس و قدمت و هویت آن را بیش از پیش تولید کنند.

مهوش صبرکن: دلیل جسارت بیگانگان، کم بودن آثار با موضوع خلیج فارس است.

مهوش صبرکن هم در این باره گفت: آثار با ارزشی با موضوع خلیج فارس تولید شده اما هنوز کم است. کتاب هایی را اینجا دیدم و رونمایی شد که کمتر کسی اینها را می داند. آثار سینمایی نیز در مورد موضوع خلیج فارس و حماسه های آن باید بیش از پیش تولید شود.

 

 

وی با بیان این که آنچه از خلیج فارس می شنویم، هویت ماست و باید سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر منتقل شود، خاطرنشان کرد: باید موضوع خلیج فارس در مدارس به نسل نوجوان شناسانده شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179142

مهمترین اخبار ایران و جهان: