نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 17:43

برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذا در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: زنجان، تیرماه سال‌جاری میزبان ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو جاده ابریشم می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان در ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو جاده ابریشم، میزبان کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم خواهد بود که هر کشور، غذاهای ویژه منطقه‌ای خود را ارائه می‌کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این مراسم ۱۵ تیر‌ماه سال‌جاری مصادف با عید غدیر خم خواهد بود، افزود: دلیل انتخاب این روز برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی اهمیت دادن انسان‌ها به مقوله سلامتی است.
وی گفت: این جشنواره بین‌المللی فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان زنجان است که علاوه بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و آداب و رسوم سنتی مردم زمینه‌ساز نشاط اجتماعی است.
صفوی افزود: علاوه‌بر ارائه غذا به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ملل مختلف، پوشش سنتی و صنایع‌دستی همان کشورها نیز در این جشنواره‌ها معرفی خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در مورد زمان و مکان برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غرفه‌های این جشنواره سه روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲  برپا خواهد شد و در کنار آن نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله جشن، موسیقی سنتی، نمایشگاه صنایع دستی، تورهای گردشگری، ورک شاپ و… تدارک دیده شده است.
وی تصریح کرد: این رویداد ظرفیتی بی‌نظیر برای جذب گردشگران بین‌المللی و خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو است و امیدواریم در رویداد پیش‌رو، استان زنجان میزبان شایسته برای میهمانان و مسافران داخلی و خارجی باشد.
لازم به ذکر است که اولین جشنواره غذاهای کشورهای اکو- جاده ابریشم همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در سال ۱۳۹۳ در زنجان برگزار شد.
پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180886

مهمترین اخبار ایران و جهان: