نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:06

رژیم صهیونیستی باید به علت ارتکاب جنایت علیه«خضر عدنان»محاکمه شود

جنبش حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بهای جنایت علیه شهید خضر عدنان را پرداخت خواهد کرد، تأکید کرد که این رژیم باید به علت ارتکاب این جنایت محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت «خضر عدنان» اسیر فلسطینی و از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را به جنبش جهاد اسلامی، ملت فلسطین، امت‌های اسلامی و عربی و محور مقاومت تسلیت گفت و مسئولیت کامل پیامدهای ترور خضر عدنان را متوجه رژیم مجرم و دولت فاشیست و افراطی آن دانست.

در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی به صورت از پیش طراحی شده و با خونسردی کامل مرتکب جنایت علیه شیخ خضر عدنان شد. رژیم جنایتکار صهیونیستی تاوان ترور شهید خضر عدنان با امتناع از آزادی و بی توجهی پزشکی به وی خواهد پرداخت و باید به خاطر جنایات خود محاکمه شود.

جنبش حماس تأکید کرد: این جنایت به سوابق جنایات و ترور اشغالگران علیه اسرای قهرمان و مردم ما اضافه می‌شود. مردم ما با تمام نیروها و جناح‌های خود و با تمام ابزارها و تجهیزات مقاومت، به مقابله با جنایات اشغالگران علیه زندانیان و اسیران فلسطینی خواهند پرداخت.

این بیانیه می‌افزاید: جنایت ترور شهید خضر عدنان، تنها بر استقامت و عزم و اراده ملت فلسطین برای گسستن زنجیر زندانیان و آزادی آنها بر خلاف میل رژیم اشغالگر خواهد افزود. آرمان اسرای قهرمان و آزادی آنها اولویت اصلی ما خواهد بود.

گفتنی است که روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت سحرگاه امروز سه شنبه گزارش داد که شیخ خضر عدنان پس از ۸۷ روز اعتصاب غذا، در سلول خود در زندان بیهوش شد و سپس به بیمارستان «أساف هروفیه‌» منتقل شد و پس از آن خبر شهادت وی اعلام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182442

مهمترین اخبار ایران و جهان: