نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:05

مرمت بناهای تاریخی زنجان نیازمند عزم استانی است/ اعتبارات میراث فرهنگی ناچیز است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: زمانی که صحبت از آثار فرهنگی می‌شود نیازمند عزم جدی در این زمینه هستیم، هر چند در کنار این عزم جدی نیازمند تعامل بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در بازدید از مساجد تاریخی«چهلستون و مسجد یری» پایین اظهار داشت: زمانی که صحبت از حفظ آثار فرهنگی می‌شود نیازمند عزم جدی در این زمینه هستیم، هرچند این عزم جدی در کنارش تعامل بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی را نیاز دارد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته در این مسیر گام‌های ارزشمندی برداشته شده است، بیان داشت: اعتبارات و امکانات میراث فرهنگی زنجان برای حفاظت از آثار تاریخی بسیار ناچیز و محدود است و برای رسیدن به یک اتفاق خوب در این زمینه نیازمند هم افزایی و راهکارهای جدید هستیم.
وی با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در حفظ میراث فرهنگی بسیار موثر است و باید از ظرفیت‌های این بخش استفاده بهتری شود، افزود: احیای بناهای تاریخی و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در میراث فرهنگی استان زنجان باید متبلور شود.
در ادامه محمد گلشنی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان اظهار داشت: مشارکت عمومی و خصوصی به دلیل محدود بودن منابع دولتی ضروری است و باید مسوولان و نخبگان استان برای این مهم بستر سازی کنند.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری زنجان افزود: مرمت مساجد تاریخی همچنان در دستور کار است و تکمیل پروژه‌های موجود و نیمه تمام اولویت اصلی استان است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186086

مهمترین اخبار ایران و جهان: