نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 19:00

نقشه کرونایی استان مرکزی زرد شد

اراک- بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده خوشبختانه هیچ نقطه قرمز و نارنجی‌ در استان مرکزی وجود ندارد و اکثر شهرستان‌ها در وضعیت زرد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت برای شهرستان‌های کشور از ۹ اردیبهشت‌ماه خوشبختانه هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی قرار نگرفته و تمامی ۱۲ شهرستان استان در وضعیت زرد و آبی هستند.

در این رنگ‌بندی شهرستان زرندیه در وضعیت آبی و شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، شازند، خمین، دلیجان، فراهان، کمیجان، ساوه، محلات و خنداب در وضعیت زرد هستند.

تا دیروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۹ نفر از آن‌ها بستری شدند و متأسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه، ۱۲ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۸۳ نفر رسید.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از چهار شهر در رنگ بندی قبلی هم اکنون به صفر شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۹ به ۹ شهر کاهش یافته است.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۵ به ۲۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۷۰ به ۲۲۶ شهر رسید.

گفتنی است وضعیت قرمز به معنای خیلی پرخطر، وضعیت نارنجی به معنی پرخطر و رنگ‌های زرد و آبی در اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی به معنای وضعیت‌های خطر متوسط و کم‌خطر هستند.

برای بهبود کامل شرایط کرونایی لازم است رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک کماکان مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176386

مهمترین اخبار ایران و جهان: