نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 10:34

تجارت خارجی مازندران با اوراسیا به ۳۷۰ میلیون دلار رسید

نوشهر- ناظر گمرکات مازندران حجم تجارت خارجی با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را سال قبل یک میلیون و ۳۴۴ هزار تن و ارزش ۳۷۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عسگر نیک نفس افزود: از کشورهای مذکور به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۹ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۷ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار، ارمنستان با ۴ میلیون و ۷۱۱ هزار دلار و قرقیزستان با ۶۷۴ هزار دلار کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل، کیوی و … شده‌اند.

نیک نفس، اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۳۲۰ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران، افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار؛ قزاقستان با ۶۶ میلیون و ۶۰۲ هزار دلار و بلاروس ۸ میلیون و۲۳۳ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن ودانه‌های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و.. بوده است.

وی گفت: طی سال ۱۴۰۱ صادرات گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۵۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بوده است.

به گفته وی، حجم تجارت خارجی کشورمان (صادرات و واردات) با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به یک میلیون و ۳۴۴ هزار تن و ارزش ۳۷۳ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار رسید که در مجموع از نظر ارزشی ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140642

مهمترین اخبار ایران و جهان: