نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:42

ائمه جمعه کرمان امروز چه گفتند؟ از تجلیل از مقام معلم و کارگر تا قدردانی از خدمات گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی

ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به مسائل روز، از مقام شامخ معلم تجلیل کرده و آنان را معماران کشور دانستند و گفتند: همواره باید به مقام والای معلم ادای احترام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با گرامیداشت هفته معلم، هفته سلامت و روز جهانی صلیب سرخ اظهار کرد: مدارس دولتی باید تقویت شوند و معلمان، دانش‌آموزان را مثل فرزندان خود بدانند و با رفتار، کردار و بیان، ایمان و اخلاق را در دانش‌آموزان پرورش دهند.

معلمان معماران کشور هستند

 وی تصریح کرد: تجربه آموزی جز وظایف معلمان است چون آنان معمار آینده کشور هستند. در برخی از مسؤولان گذشته فکری بود که آموزش و پرورش را به بخش خصوصی واگذار کنند در حالی که آموزش و پرورش جزو شئونات کشور است و باید دولتی بماند.

جعفری با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: بسیج شهرستان کوهبنان خدمات جامع و فراوانی طی یک سال گذشته داشتند؛ ازجمله جمع‌آوری کمک جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، اهدای جهیزیه به خانواده‌های نیازمند، توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای وسایل منزل به خانوارها، اهدای کمک‌های مومنانه و دیگر خدمات را انجام داده است.

قهرمانی تیم فوتبال ساحلی عنبرآباد در لیگ یک کشور/ لزوم حمایت از این ورزشکاران

حجت‌الاسلام حمید بامری امام جمعه عنبرآباد نیز اظهار داشت: دشمن برای حجاب‌زدایی از طریق فضای مجازی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند که یکی این شیوه‌ها، فرهنگ‌سازی رفتارهایی است که منجر به بی‌حجابی می‌شود و همچنین به شیوه الگوسازی نیز متوسل می‌شود.

بامری با گرامیداشت یاد شهدای دو هفته اخیر، شهید دیانت، آیت‌الله سلیمانی، شهید امنیت، شهید شهرکی و شهید غیرت، شهید الداغی افزود: نفرین بر رسانه‌های خبیثی که مُهر سکوت به لبهایشان زدند و این شهیدی که در راه آزادی چند زن جوان، جان داد اما نتوانست اسارت زن به دست اراذل و اوباش را ببیند، ولی هیچ خبری از طرف آن رسانه‌ها مخابره نشد، در حالی که داعیه‌دار زندگی و آزادی برای زنانند. حال چرا لال و کور و کر شدند؟!

 خطیب جمعه عنبرآباد با تبریک قهرمانی تیم فوتبال ساحلی شهرستان عنبرآباد در لیگ یک کشور گفت: قهرمانی در لیگ یک کشوری یک افتخار بزرگی برای جامعه ورزش و مردم این شهرستان است که ضمن تبریک به جامعه ورزشی شهرستان و جوان‌های عزیز و همه کسانی که حمایت و پشتیبانی کردند. این پیروزی مسؤولیت را برای مسؤولان و متولیان جهت رفع موانع و ایجاد امکانات و فراهم کردن شرایط و زمینه برای رشد استعدادهای جوان‌های عزیز سنگین‌تر می‌کند.

مسؤولان برای بیابان‌زدایی در ریگان چاره‌اندیشی کنند

 حجت‌الاسلام حبیب رضا‌زاده امام جمعه ریگان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه کارگران در سطح شهرستان ریگان تلاش می‌کنند اما طوفان‌های شدید در این شهرستان بر زحمات آنها می‌افزاید، ابراز کرد: قشر کارگر وفادار به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و تا آخر پای اصل ولی فقیه می‌ماند.

 امام جمعه ریگان با تبریک هفته مقام شامخ معلم بیان داشت: معلمان پرورش دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و معماران آینده کشور هستند.

 رضازاده با اشاره به اینکه جامعه معلمان از بهترین وشریف‌ترین قشر کشور هستند، عنوان کرد: تقدیم ۵ هزار معلم شهید جلوه‌ای از سربلندی جامعه معلمان کشور است.

 وی به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه اشاره و بیان کرد: بی‌شک سفر آیت‌الله رئیسی به سوریه در بهبود روابط کشورمان در منطقه تاثیر بسزایی دارد.

 امام جمعه ریگان تصریح کرد: سفر وزیر سعودی بعد از سفرای ایران به دمشق به معنای تاثیرگذاری ایران و سیاست خارجی ایران در منطقه است.

وی از فعالیت‌های گروه‌های جهادی در روستاهای محروم شهرستان ریگان قدردانی کرد.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190342

مهمترین اخبار ایران و جهان: