نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 13:01

ارائه بیش از ۵ هزار خدمت رایگان توسط شبکه بهداشت و درمان خرم‌آباد

خرم‌آباد- سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌آباد از ارائه بیش از پنج هزار خدمت رایگان طی هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام نوری زاده در سخنانی، اظهار داشت: همزمان با هفته سلامت و در راستای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم و کم برخوردار مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد با اعزام تیم‌های پزشکی خدمات رایگان را به همشهریان گرامی ارائه داد.

وی گفت: با استقرار تیم سلامت سیار مرکز بهداشت خرم آباد در طی هفته سلامت بیش از پنج هزار خدمت رایگان به دانش آموزان مدارس، کارکنان ادارات و همشهریان مناطق محروم و کم برخوردار داده شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌آباد، ادامه داد: تیم‌های سلامت سیار مرکز بهداشت شامل پزشک، دندانپزشک، مراقب سلامت، مشاور تغذیه و روانشناس و کاردان دهان و دندان در طی هفته سلامت در مدارس، ادارات، مساجد، مناطق حاشیه «فلک الدین» و «کوی علی آباد» و «سراب یاس» مستقر شده و به بیش از هزار نفر، پنج هزار خدمت رایگان از جمله ارزیابی قند و فشار خون، محاسبه شاخص‌های تن سنجی، انجام مشاوره‌های تغذیه‌ای و بهداشت روان، معاینات و خدمات دندانپزشکی ارائه دادند.

نوری زاده، افزود: در طی هفته مذکور، توزیع رسانه‌های آموزشی نیز در میز خدمت و بوستان‌های شهر انجام و بیش از هشت هزار رسانه، توزیع شد.

وی گفت: برگزاری جلسات آموزشی گروهی در مدارس، ادارات، حوزه‌های علمیه، مساجد و مراکز جامع سلامت ویژه دانش‌آموزان، کارمندان، سالمندان، طلاب، نیروهای انتظامی و شهروندان با موضوعات اهمیت جوانی جمعیت و بحران سالمندی، عوامل مؤثر در ناباروری، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های دوران سالمندی، سبک زندگی سالم، اصلاح الگوی تغذیه، تحرک بدنی، سلامت محیط و کار، بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از خودکشی و مهارت‌های فرزند پروری از سایر اقدامات انجام گرفته بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190086

مهمترین اخبار ایران و جهان: