نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 18:43

تقویت جهاد تبیین در جامعه ضروری است

یاسوج_ مسئول طرح «مهرواره محله همدل» در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت جهاد تبیین در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام بذرافشان افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری طرح‌نامه «مهرواره محله همدل» با هدف ایجاد و تقویت رویکرد جهاد تبیین، ایجاد و تقویت شبکه کنشگران در میان مجموعه‌های مؤمن، تقویت امید در مردم از طریق حل مسائلشان و ترسیم مسیر پیشرفت جامعه با استفاده از ظرفیت‌های از اهداف این طرح هدفگذاری شد.

وی ابراز داشت: این طرح از نیمه شعبان آغاز و تا عید غدیر ادامه دارد.

بذرافشان با بیان اینکه مهرواره در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی از نیمه شعبان تا عید غدیر خم برگزار می‌شود، افزود: داوری این مهرواره در ستادهای شهرستانی و استانی و ملی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام بذرافشان با اشاره به اینکه منطقه اجرای این مهرواره با محوریت محله است، گفت: افزایش تعامل و ارتباط ادارات کل تبلیغات اسلامی با بخش‌های مختلف بیرون از سازمان، انسجام بخش‌های مختلف ادارات کل برای اجرای یک عملیات مشترک، شناسایی و بکارگیری از مجموعه‌های مختلف مردمی در عملیات مشترک و توانمندسازی شبکه‌های مردمی در یک عملیات میدانی از جمله ثمرات این طرح است.

بذرافشان با بیان اینکه در حکمرانی جدید فضای مجازی مساجد می‌توانند به عنوان پایگاه توحید محور حرکت‌های عظیم مردم باشند، اظهار کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با صرف پول فراوان و بکارگیری رسانه‌ها و روشنفکران میان مردم دلسردی و نا امیدی ایجاد کنند و شکاف‌های اجتماعی را تقویت کنند.

مسئول «طرح مهرواره همدل» در کهگیلویه و بویراحمد افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند راه‌حل مقابله با طرح دشمن، ایجاد همدلی، تقویت امید و زمینه سازی برای پای کار آمدن همدلانه همه آحاد مردم است.

وی بیان کرد: در این طرح افراد و گروه‌های مختلف مردمی تلاش می‌کنند که مسائل دیگران اعم از یک مسئله کوچک و ساده برای یک شخص تا یک مسئله اساسی برای محله خودشان را در بازه زمانی مشخصی و حتی الامکان بر اساس الگوی حل مساله، حل کنند.

بذرافشان گفت: در مسئله دوم فعالین و اهالی هنر و رسانه بویژه نوجوانان و جوانان از حل مسئله‌هایی که دیگران انجام داده‌اند و یا در حال انجام آن هستند، با تولید محصولات رسانه‌ای روایت می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153786

مهمترین اخبار ایران و جهان: