نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 10:57

اعطای حکم انتصاب امام جمعه شهر جلگه چاه‌هاشم

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، حکم انتصاب امام جمعه شهر جلگه چاه‌هاشم را به وی اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی، صبح امروز جمعه در مراسمی، حکم انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین «موسی بامری»، امام جمعه شهر جلگه چاه هاشم را که از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور صادر شده بود، به وی اعطا کرد، افزود: سنگر امامت جمعه، جایگاهی است که باید نسبت به همه گروه‌ها و طیف‌ها پدری کند و در گروه‌ها و جریان‌های خاص قرار نگیرد.

محامی بیان کرد: با توجه به ترکیب جمعیتی منطقه، انجام فعالیت‌های فرهنگی با مشقت همراه بوده و مسئولیت بیشتری به دنبال دارد و باید برای رسیدگی و پاسخ به نیازهای علمی و فرهنگی مردم تلاش شود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه مسئولیت اجرایی ندارند، اما نمی‌توانند خود را از مشکلات کنار بکشند و باید امورات را دنبال و به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

امام جمعه زاهدان خواستار حفظ انسجام روحانیون حاضر در سطح منطقه و شهر جلگه چاه هاشم شد و تصریح کرد: ارتباط و تعامل روحانیون مستقر در سطح شهر به نوعی یک پیام عملی وحدت و تعامل به دیگران است و وقتی هسته روحانیون تشکیل شود پس توانید به تدریج یارگیری و عامل استقرار دیگر طلبه‌ها شوید.

وی خطاب به امام جمعه جدید جلگه چاه هاشم، گفت: باید اقبال مردم نسبت به مسائل مختلف را با عملکرد خوب خود حفظ و تقویت کنید.

وی اظهار کرد: ارائه کمک‌های معیشتی به نیازمندان کار خوبی است، اما نباید فرهنگ مساعده گیری ایجاد شود بله باید با ایجاد اشتغال در منطقه تلاش شود تا مردم از حاصل دسترنج خود استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173286

مهمترین اخبار ایران و جهان: