نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 17:58

اراده ملی، همکاری بین مسئولین و مردم و پرداخت به کار های اساسی راهکار رهایی از مشکلات است

امام جمعه ارومیه در خطبه‌ی دوم نماز جمعه به سخنان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: اراده ملی، همکاری بین مسئولین و مردم و پرداخت به کار های اساسی سه راهکار مهم رهایی از مشکلات کنونی است.

به گزارش خبرگزاری فارس حجت السلام والمسلیمن سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: حل مشکل مردم از ویژگی های بارز یک مومن و مسلمان است.

وی با اشاره به این که احسان کردن هم به صورت مالی و هم به صورت غیر مالی موجب رفع گره مردم میشود خاطر نشان کرد: این ویژگی و اخلاق حسنه باعث پیوند  قوی بین افراد جامعه میشود.

سید مهدی قریشی در خطبه‌ی دوم نماز جمعه به سخنان مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اشاره کرد و گفت: اراده ملی، همکاری بین مسئولین و مردم و پرداخت به کار های اساسی سه راهکار مهم رهایی از مشکلات کنونی است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس، حضور در شب های قدر از جمله مصادیق اراده ملی است بیان کرد: هدف دشمن تضعیف اراده ملی است تا دشمن بتواند اراده خود را بر کشور غالب کند تا اهداف خود را پیش رو ببرند.

سید مهدی قریشی ادامه داد: هر کسی به هر نحوی باعث تضعیف اراده ملی شود در راهی که دشمن مشخص کرده است قدم بر میدارد و هر شخصی برای تقویت اراده ملی اقدام میکند در مسیر الهی نقش آفرینی میکند. 

وی افزود: مسئولین استانی هم باید به طبع از مسئولیت ذاتی و فرمایش مقام معظم رهبری هر چه سریعتر اقدام به حل مشکلات مردم بنمایند.

خطیب نماز جمعه ارومیه تاکید کرد: مسائلی چون کمربند دوم و بافت فرسوده ارومیه باید در اولویت مسئولین استانی قرار گرفته و نهایتا یک راهکاری برای این مسائل پیدا و اجرایی شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اصل در جمهوری اسلامی حل مسائل مردم است نه پرداخت به مسائل حاشیه ای.

سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه 11 اردیبهشت روز بزرگداشت مقام کارگر است اظهار کرد: مقام کار و کارگر بسیار ازشمند است و دولت و مسئولین باید مشکلات قشر کارگران را بررسی کنند و هر چه سریعتر این مسائل رو حل کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه 12 اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم است تصریح کرد: اصل زنده کردن روح و ذهن مختص معلم ها است به طوری که معلم ها در جامعه مسئول آگاهی بخشیدن به ذهن و روح دانش آموزان هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1174386

مهمترین اخبار ایران و جهان: