نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 16:50

روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است

بوشهر - امام جمعه شبانکاره گفت: روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد پردل در خطبه‌های نماز جمعه شبانکاره با گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز جهانی قدس یادگار بی‌مثل و مانندی از حضرت امام راحل (ره) که در بیش از ۸۰ کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین فراموش نخواهد شد، گفت: روز جهانی قدس یک روز کاملاً مردمی است و روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی تبدیل شده است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه روز قدس، مقاومت را پررنگ‌تر کرده است، ادامه داد: با وجود تلاش‌های دشمنان جهت از بین بردن قضیه فلسطین اما مسلمین جهان با حضور پرشور خود از فلسطین دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام پردل عنوان کرد: از برکات دیگر اعلام روز جهانی قدس، این است که نگذاشت صهیونیست‌های خبیث به اهداف شوم خود در بلعیدن قدس و الحاق آن به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی‌شان، موفق شوند.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس باعث شد گروه‌های متولد شده پس از مقاومت و ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی، هر روز قدرتمندتر شوند و این اقتدار همه‌جانبه، آن‌ها باعث شد که این گروه‌ها با هر گرایشی، گرد محور قدس جمع شوند و به مرور یک وحدت‌رویه بهتری نسبت به زمان اشغال پیدا کنند و این وحدت هر روز بیشتر می‌شود.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است، گفت: در این یک ماه اخیر شرکت‌های خودرو ساز قیمت خودرو را افزایش داده‌اند که همین امر سبب گرانی بقیه اجناس خواهد شد و باعث تورم می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تعرفه صادرات محصولات کشاورزی تا خردادماه کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: این اتفاق بسیار مهم با تلاش نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و باعث جلوگیری از وارد شدن خسارت به سفره زندگی کشاورزان شد.

حجت الاسلام پردل اضافه کرد: در فصل برداشت محصول گندم قرار داریم و کشاورزان با پرداخت زکات که از واجبات شرع و دین است هم مال خود را حلال کنند و هم دست گیر نیازمندان و فقرا باشند و در ۵۹ آیه قرآن و حدود ۲ هزار روایت به زکات اشاره شده است که نشان از اهمیت این موضوع است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1148242

مهمترین اخبار ایران و جهان: