نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 15:07

تملک 210 هکتار زمین برای شهرک صنعتی اشراق/ اشتغالزایی 23 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان از اشتغالزایی 23 هزار نفر در شهرک‌های صنعتی این استان خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت‌های که استان نسبت به شهرک صنعتی اشراق دارد توانسته‌ایم برای فاز توسعه آن ۲۱۰ هکتار زمین تملک کنیم و تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش بنیان و صنایع پاک را در آن مستقر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن عباسی، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان در سال جدید که با حضور آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد با بیان اینکه با توجه به شعار سال جدید وظیفه ما درحوزه صنعت سخت‌تراست و در همین راستا باید برای تحقق شعار سال تلاش مضاعفی را به کار بگیریم، اظهار داشت: در سال گذشته اتفاق‌های خوبی رقم خورد به طوری که برای ۲۳ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان اشتغال زایی ایجاد شد.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه شهرک صنعتی اشراق ۴۰۰ هکتار زمین دارد، گفت: در این شهرک ۷۵۶ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر در این شهرک مستقر شد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه برای ۵۲۶ واحد فعال مجوز فعالیت اخذ شده است، عنوان داشت: با توجه به حساسیت‌های که استان نسبت به شهرک صنعتی اشراق دارد توانسته‌ایم برای فاز توسعه آن ۲۱۰ هکتار زمین تملک کنیم و تلاش می‌کنیم شرکت‌های دانش بنیان و صنایع پاک را در آن مستقر کنیم.

عباسی به طرح اتصال این شهرک به خط آهن نیز اشاره کرد و افزود: ۹ کیلومتر زیرسازی طرح اتصال این شهرک به خط آهن نیز انجام شده است و امیدواریم  چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان زنجان از استقرار پایگاه اورژانس در  شهرک صنعتی اشراق اشاره کرد و ادامه داد: همچنین پروژه انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک صنعتی شماره یک اشراق نیز طی ماه‌های آینده عملیاتی می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135742

مهمترین اخبار ایران و جهان: