نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 09:48

اگر مرتضی آوینی زنده بود ۹۰ درصد فعالیت های خود را به کار در فضای مجازی اختصاص می‌داد

عکاس و مستند ساز جنگ و از همراهان و دوستان شهید مرتضی آوینی گفت: اگر مرتضی زنده بود یقیناً ۹۰ درصد فعالیت های خود را برای تولید محتوا و کار در فضای مجازی می‌گذاشت چرا که رسانه و سینمای ایران با رسالت اصلی انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شامگاه روز گذشته (۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۱) آیین آغازین هفته هنر انقلاب اسلامی و پانزدهمین سالروز شهدای حادثه تروریستی کانون رهپویان وصال با حضور رضابرجی؛ مستندساز پیشکسوت انقلاب اسلامی؛ اصغر نقی زاده بازیگر سینمای دفاع مقدس و هنرمندان ملی و استانی در تالار حافظ برگزار شد.

مسوول حوزه هنری استان فارس در این ویژه برنامه اظهار کرد: بیستم فروردین مصادف با سالروز شهید اندیشمند و هنرمند تراز انقلاب، شهید مرتضی آوینی بوده که به نام روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم از آن یاد می‌شود. 

وحید نمازی افزود: ما هنر انقلاب را هنری بر مبنای اصالت های متعهدانه و حقیقت می شناسیم و هنر انقلاب هنر مسئله مند و دغدغه مندی بوده که انعکاس دهنده مسائل و دغدغه جامعه است که از بطن مردم شکل گرفته است.

در ادامه اصغر نبی زاده؛ بازیگر رزمنده صدا و سیما و از دوستان شهید مرتضی آوینی به بیان خاطراتی از شهید آوینی، دوران جنگ و همچنین سینمای جنگ پرداخت و در پایان خاطر نشان کرد: حوزه هنری برای ترویج دین دایر شد.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه برای نیروها در میدان جنگ مهم فداکاری برای دین و مملکت بود و همین باعث میشد که جوان ۱۸ ساله در اوج دنیا پرستی قبر بکند و در آن نماز بخواند.

وی افزود: آنها فداکاری کردند و این فداکاری همچنان ادامه دارد که ما الان اینجا هستیم و در کشورمان امنیت داریم.

در ادامه رضا برجی؛ از همراهان و دوستان شهید مرتضی آوینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تحول آفرین بود، گفت: و همین باعث شد که شهید آوینی دچار تحولی بزرگ شده و شیفته امام و انقلاب شود؛ تا جایی که دو روز روزه گرفتن در هفته و نماز شب‌هایش قطع نشود.

این عکاس و مستند ساز جنگ با بیان اینکه شهید آوینی در سن 20 سالگی می‌توانست بهترین زندگی را در آمریکا داشته باشد، در ادامه بیان کرد: اما او این کار را بر خود حرام کرد چون می خواست دنبال تفکر امام رفته و برای این انقلاب کار کند.

وی در ادامه با بیان این دغدغه که مسائل فرهنگی و رسانه در کشور در حال لنگ زدن است، عنوان کرد: اگر مرتضی زنده بود یقیناً ۹۰ درصد فعالیت های خود را برای تولید محتوا و کار در فضای مجازی می‌گذاشت چرا که رسانه و سینمای ایران با رسالت اصلی انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

در ادامه این ویژه برنامه از خانواده شهید شاخص هنرمند سال، شهید محسن قرائتی تجلیل به عمل آمد و همچنین از پویش مطالعاتی کتاب چند حبه قند رونمایی شد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134786

مهمترین اخبار ایران و جهان: