نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 21:45

دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در «بروجن»

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در بروجن خبر داد و گفت: طبق اظهارات شاکی، وی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتماد مبلغ سه میلیارد ریال جهت خرید ارز روبل واریز کرده اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرتضی عسگری گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا، گزارشی مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فروش ارز روبل در فضای مجازی دریافت شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای بروجن قرار گرفت. 

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: طبق اظهارات شاکی، وی در شبکه‌ اجتماعی تلگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه خرید و فروش ارز فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتماد مبلغ سه میلیارد ریال جهت خرید ارز روبل واریز کرده اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شده است. 

عسگری بیان داشت: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتای بروجن، متهم و هم‌دست وی شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، فراخوانده شدند. 

وی ادامه داد: پس از بازجویی، متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. 

رئیس پلیس فتای استان اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال نیز به‌ حساب شاکی عودت داده شد. 

عسگری مطرح کرد: کاربران اینترنت برای گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146386

مهمترین اخبار ایران و جهان: