نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:41

آموزش و پرورش مهم ترین رکن در حوزه اجتماعی است

زنجان-استاندار زنجان گفت: آموزش و پرورش مهم ترین رکن در حوزه اجتماعی است و باید توجه ویژه به این بخش صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر،محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان،با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین رکن در حوزه اجتماعی است و باید توجه ویژه به این بخش صورت بگیرد، گفت: مربیان پرورشی باید خودشان را از این جهت قوی کنند و انرژی زیادی برای این حوزه بگذارند.

استاندار زنجان گفت: از نظر مبانی غنی هستیم و چیزی کم نداریم و در این میان با تکیه بر این غنای مبانی، باید خودمان را در معرض سوال های نسل جدید قرار دهیم.

افشارچی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهم ترین رکن در حوزه اجتماعی است،گفت: لازم است این مجموعه نسبت به تغییرات دنیا حساسیت لحظه ای داشته باشد.

وی بر لزوم توجه به مبانی معرفتی دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت: مربیان پرورشی باید خودشان را از این جهت قوی کنند و انرژی زیادی برای این حوزه بگذارند.

استاندار زنجان گفت: از نظر مبانی غنی هستیم و چیزی کم نداریم، گفت: با تکیه بر این غنای مبانی، باید خودمان را در معرض سوال های نسل جدید قرار دهیم.

افشارچی به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کرد و ابرز داشت: علی رغم آن تلخی که در واریز حقوق پایان سال معلمان رخ داد و سیستم هم با برکناری مسببان یک خودترمیمی انجام داد، اقدامات مثبتی که در رتبه بندی معلمان انجام شده باعث دلگرمی است.

وی افزود: بحث رتبه بندی معلمان حدود ۱۱ سال مطرح بود و دولت سیزدهم با تمام فشارهای مالی که با آن مواجه بود، این موضوع را انجام داد و اکنون متوسط دریافتی در آموزش و پرورش از خیلی از سازمان ها و دستگاهها بالاتر است.

استاندار زنجان بر لزوم ضرورت فراهم کردن زمینه حضور و نقش آفرینی هر چه بیشتر اولیا در مدارس تاکید کرد و گفت: افزایش اعتماد مردم و حاکمیت از وظایف آموزش و پرورش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159686

مهمترین اخبار ایران و جهان: