نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 13:55

افتتاح 13 هزار کلاس درس در مهر 1402/ مدارس مقاوم جایگزین مدارس کانکسی می‌شود

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از افتتاح 13 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: با منابعی که دولت در بودجه پیش‌بینی کرده است، 13 هزار کلاس درس را در مهر ماه افتتاح و تقدیم جامعه دانش‌آموزی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجید عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور به عنوان نماینده وزارت آموزش و پرورش در حوزه احداث و توسعه مدارس و فضای آموزشی مأموریت و مسؤولیت قانونی دارد.

وی افزود: سال گذشته 2700 پروژه را با 15 هزار کلاس درس و زیربنای 2 میلیون متر مکعب و هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی دولت و خیرین مدرسه‌ساز به انجام رساندیم و مدارس را تحویل دادیم.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از افتتاح 13 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با منابعی که دولت در بودجه پیش بینی کرده، تحویل 17 هزار کلاس درس در سال جاری هدفگذاری شده که 13 هزار کلاس درس را در مهر ماه افتتاح و تقدیم جامعه دانش‌آموزی خواهیم کرد.

عبداللهی از تلاش سازمان نوسازی مدارس در راستای ایمن‌سازی فضاهای آموزشی و کاهش کلاس‌های تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی سخن گفت و افزود: امیدواریم با افتتاح این تعداد کلاس، کمک مؤثری به ارتقای کیفیت خدمات آموزشی به دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این تعداد مدارس در سراسر کشور افتتاح و توزیع خواهد شد، گفت: با حداکثر توان فنی و اجرایی، این پروژه‌ها را در 31 استان کشور عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در مورد برنامه این سازمان برای کلاس درس‌هایی که در کانکس و کپر برپا می‌شوند، اظهار کرد: موضوع کیفیت‌بخشی و هویت بخشی به فضاهای آموزشی، دو سیاست جدی این سازمان است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پروژه مدارس کانکسی در شش ماهه دوم 1401 شروع شد، گفت: 1703 مدرسه کانکسی را هدفگذاری کردیم و بنیاد برکت نیز متکفل تأمین 40 درصد از منابع مکمل برای این پروژه شده که به تدریج منابع را تزریق می‌کنند؛ بخش عمده‌ای از این 1703 مدرسه در مهرماه 1402 ساماندهی و با مدارس مقاوم و باکیفیت جایگزین خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183186

مهمترین اخبار ایران و جهان: