نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 13:30

تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای در ایام نوروز البرز به ۲۰۳ نفر رسید

کرج- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمار مصدومان حوادث جاده‌ای طی ایام نوروز در این استان به ۲۰۳ نفر رسید.

احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار عملکرد ستاد طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۲ دانشگاه علوم پزشکی البرز از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ اظهار کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۲۳۳ تماس با سامانه ۱۱۵ صورت گرفت که منجر به ۸ هزار و ۲۲۱ مأموریت شد.

وی بیان کرد: از این میزان ۷ هزار و ۵۴۳ مأموریت غیرتصادفی و ۶۷۸ مأموریت تصادفی بود که بر منجر به ۴۵۷ مورد مصدومیت شهری و ۲۰۳ مصدومیت جاده‌ای و دو فوتی تصادفی شهری و سه فوتی تصادف جاده‌ای شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه تصریح کرد: همچنین در این مدت ۶ مأموریت اورژانس هوایی صورت گرفت و به ۶ مصدوم امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۸ هزار و ۱۳۰ نفر در استان البرز به اورژانس مراجعه کردند.

مهدوی با اشاره به فعالیت‌های معاونت بهداشتی گفت: ۲۱ هزار و ۷۰۹ بازدید از واحدهای صنفی صورت گرفت که پروند ۶۹۵ مرکز به مراجع قضائی ارسال و ۲۱۳ واحد نیز پلمب شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۱ هزار و ۶۱۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم و ۱۸ هزار و ۱۵۵ سنجش پرتابل کیفیت مواد غذایی و ۶ هزار و ۹۴ مورد کلرزنی انجام شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به فعالیت‌های معاونت غذا و دارو بیان کرد: ۱۱۰ مورد بازدید از واحدهای تولیدی تحت پوشش، ۲۵ مورد بازدید مشترک با سایر سازمان‌ها، ۱۴۷ مورد بازدید مشترک از محصولات سلامت محور، ۲۲۹ مورد بازدید از داروخانه‌های استان و ۹۹ ارسال نمونه به آزمایشگاه کنترل غذا و دارو انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119186

مهمترین اخبار ایران و جهان: