نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 16:39

ظرفیت‌های پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در خدمت توسعه سواحل مکران

کرج- دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: قصد بهره‌گیری از ظرفیت‌های پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برای توسعه سواحل مکران را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین دهقان ظهر چهارشنبه در آئین انعقاد تفاهم نامه دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با شورای توسعه مکران اظهار کرد: اعتقاد داریم که باید از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها به بهترین شکل ممکن بهره برد و بر این اساس هدف ما از انعقاد تفاهم‌نامه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پردیس کشاورزی دانشگاه تهران برای توسعه سواحل مکران است.

وی بیان کرد: در کشور ظرفیت‌هایی وجود دارد که در برخی بسیار بیشتر از نیاز است اما متأسفانه در بسیاری از این موارد از این ظرفیت‌ها به درستی و تمام و کمال استفاده نمی‌کنیم.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: سواحل مکران محدوده گسترده‌ای از سواحل و بنادر و بنادر اقیانوسی در جنوب کشور است که ظرفیت‌های مختلفی برای توسعه دارد.

سردار دهقان گفت: ما در کشور بیش از ۵ هزار کیلومتر سواحل دریایی داریم که از این ظرفیت می‌توان در زمینه توسعه حمل و نقل، تولید و کشاورزی استفاده کرد.

او افزود: سواحل مکران گنج پنهان کشور ماست اما باید برای بهره برداری از این گنج بزرگ از کمک سایر استان‌ها و ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.

سردار دهقان گفت: خوشبختانه البرز ظرفیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های تولیدی، کشاورزی، اقتصادی و دانش بنیان دارد که با شناسایی موارد مورد مکران می‌توان از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌های دو طرفه استفاده کرد.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران گفت: باید از علم نوین موجود در کشور برای توسعه ظرفیت‌ها و رفع کمبودها استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1116486

مهمترین اخبار ایران و جهان: