نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 00:32

جرایم خشن در استان قم بسیار اندک است

قم- فرمانده انتظامی استان قم گفت: در حوزه جرایم خشن استان قم شرایط خوبی دارد و میزان جرایم در این بخش بسیار کم است و سرقت مسلحانه در قم صفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رضا میرحیدری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرقت مسلحانه در استان قم نداریم و تلاش می‌شود تا با کنترل مبادی ورودی استان و همچنین افزایش گشت‌ها، سارقان مورد شناسایی قرار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: مردم باید به مسائل پیشگیری از سرقت توجه کنند و با توجه به برنامه گشت‌های بسیج و رضویون سرقت از مغازه‌ها ۴۰ درصد کاهش، سرقت از منازل ۲۲ درصد، سرقت از خودرو ۳۲ درصد، سرقت موتور سیکلت ۱۷ درصد و همچنین کیف قاپی ۲۲ درصد کاهش داشته ایم.

سردار میرحیدری عنوان داشت: جرایم رایانه‌ای در استان قم روند افزایشی داشته در این حال کشف وقوع جرم نیز افزایشی بوده است و پلیس فتای قم در زمینه انجام مأموریت‌ها از پلیس‌های موفق کشوری است.

وی با بیان اینکه در حوزه کشف جرایم اقتصادی رشد ۸ را در سال جاری شاهد بودیم افزود: در سال جاری ۹۷۴ میلیارد ریال انواع کالای احتکار شده کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان داشت: در پرونده‌های کشف قاچاق بالای ۵ میلیارد ریال ۷ درصد افزایش داشته ایم.

وی در خصوص دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز گفت: در این حوزه ۴۸ درصد رشد داشته ایم و در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر در استان قم رشد ۱۷ درصدی داشتیم.

کشف یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم

سردار میرحیدری بیان داشت: در سال جاری بالغ بر یک تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قم کشف شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به آماری از میزان تصادفات فوتی در سال جاری گفت: در زمینه تصادفات خسارتی رشد ۱۴ درصدی و در زمینه تصادفات جرحی کاهش ده درصدی و در بخش محورهای استان قم نیز کاهش ۹ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: تصادفات فوتی درون شهری قم در مقایسه با سال گذشته رشد یک درصدی داشته و این در حالی است که تصادفات جرحی کاهش ۹ درصدی و تصادفات خسارتی رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشته ایم.

گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان قم فعال شده است

سردار میرحیدری عنوان داشت: گشت پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان قم فعال شده است و باید به این موضوع توجه داشت که در حوزه‌های تجمع معتادین در برخی از بوستان‌ها مشکلات وجود دارد که ورودی پارک‌ها، روشنایی معابر باید با همراهی دستگاه‌های مسئول برطرف شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم افزود: در موضوع اتباع خواسته ما این است که افرادی که مرتکب جرم خشن می‌شوند باید با خانواده شأن بازگردانده شوند و هیچ اتباعی نباید تعدی به حق مردم داشته باشد.

وی همچنین بیان داشت: در مشاغل مختلف افرادی که دارای مجوز حضور در کشور هستند باید به کار گرفته شوند که متأسفانه برخی‌ها از اتباع بدون مجوز از سوی مراکز تولیدی و غیره به کار گرفته می‌شوند.

سردار میرحیدری بیان داشت: در حوزه جرایم خشن استان قم شرایط خوبی دارد و میزان جرایم در این زمینه کم است و سرقت مسلحانه در قم صفر است و جرایم خشن ما با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته کنترل شده است.

وی بیان داشت: شرایط کلانتری‌های استان قم متناسب با جمعیت این استان نیست و امیدواریم با همکاری استانداری و رایزنی با مرکز تعداد کلانتری‌های ما در استان افزایش یابد تا خدمات بهتری به شهروندان استان قم ارائه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370686

مهمترین اخبار ایران و جهان: